اقتصاد کلان

ظرفیت‌های موجود در استان سمنان برای تحقق شعار سال به کار گرفته شود

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که با حضور هاشمی استاندار سمنان در شبستان حرم مطهر یحیی ابن موسی الکاظم ( ع ) برگزار شد اظهار داشت: استان سمنان یک استان صنعتی و  دارای صنایع ویژه است و در حوزه کشاورزی نیز قابلیت دارد، بخش کشاورزی فعال است؛ از این رو برای تحقق  شعار سال باید از  ظرفیت‌های موجود در استان بهره گرفته شود .

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموند همه فعالیت‌ها  با محوریت و اولویت‌ رشد تولید و مهار تورم داشته باشد  و همه مسئولین استان باید به  فرمایش مقام معظم رهبری توجه جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اضافه کرد: رهبر انقلاب همواره بخش‌های  سیاسی و فرهنگی را مهم دانسته ولی همواره بر رفع مشکلات اقتصادی تاکید داشتند و زمینه رفع مشکلات باید توسط مسئولان فراهم شود.

 مطیعی گفت: در راستای توسعه و ترویج  فعالیت‌های قرانی در سطح استان اقداماتی صورت گرفته که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در بحث اجرای فعالیت‌ها  و جلسات قرآنی از ظرفیت و امکانات مساجد بهره گرفته شود افزود: برای تضمین آینده جوانان باید  معارف قرآنی در سطح مختلف جامعه،  مدارس، دانشگاه‌ها و در بین جوانان و نوجوانان تبیین و ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ماه ذکر است و ذکر باید در همه حال به ترک محرمات، امر به معروف و نهی از منکر در درون انسان متجلی شود تصریح کرد: ذکر وقتی به عمل برسد، خدمتگزاری  ثابت می‌شود و از استاندار سمنان و سایر مسئولان که فعالیت آنها در جهت خدمتگزاری صادقانه به مردم  است، قدردانی می‌کنم. بالاترین عبادات و اعمال، خدمت به مردم است و ما هویتی غیر از خدمت به مردم نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته اقدامات متنوعی در حوزه اقتصاد در سطح استان انجام شد ‌و خوشبختانه رتبه سوم کشور را در رشد اقتصادی به دست آوردیم.

محمدرضا صادقی افزود: در سال ۱۴۰۱، برای بیش از۱۶ هزارنفر بر اساس سامانه رصد اشتغال، در استان سمنان شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان  رتبه سوم  کشور در بحث تسهیلگری تولید(امنیت شغلی) را به دست آورده است افزود: افزایش سرمایه گذاری خارجی، مردمی کردن اقتصاد، ایجاد شهر هوشمند، توسعه صنایع خلاق ، توسعه کشاورزی نوین و افزایش تولید شیلات و آبزیان  و توجه به افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی ، راه‌اندازی پلتفرم بازار آب  و توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان از رویکردهای مهم  حوزه اقتصادی در جهت رشد شتابان اقتصادی در سال پیش رو خواهد بود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه باید فرهنگ کار در استان تبیین و نهادینه سازی شود افزود:  بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بزرگترین آفت یک جامعه انقلابی مصرفی شدن است و از این رو فرهنگ مصرفِ درست و پرهیز از تجمل باید درجامعه نهادینه شود.

برای تحقق شعار سال باید در صحنه عمل پای کار بود

صادقی خاطرنشان کرد: در راستای جهاد تبیین در استان و ایجاد انگیزه،امید و نشاط فرهنگی وافزایش اعتماد عمومی، اقدامات نظام جمهوری اسلامی باید در جامعه و فضای مجازی اطلاع رسانی شود.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا