اقتصاد کلان

طالبان خواستار اتصال با چین از طریق شبکه فیبر نوری شد

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نجیب‌‎الله حیات حقانی» وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات حکومت طالبان در دیدار با «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل خواستار گسترش شبکه فیبر نوری چین به افغانستان از طریق منطقه واخان شد.

بر اساس اطلاعیه وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات طالبان، حیات حقانی در این دیدار گفت: افغانستان با توجه به موقعیت جغرافیایی، کشوری است که می‌تواند مرکز اتصال کشورهای آسیایی شود، در صورتی که چین بتواند شبکه فیبر نوری را تا واخان بدخشان گسترش دهد، سپس قادر خواهد بود از مسیر افغانستان با کشورهای آسیایی از مسیری کوتاهتری ارتباط برقرار کند.

سفیر چین نیز با ابراز علاقه پکن برای گسترش شبکه فیبر نوری از طریق واخان گفت دراین‌باره با متخصصان و کارشناسان چینی گفتگو خواهد کرد.

نگرانی آمریکا از گسترش نفوذ چین در افغانستانچین در افغانستان شهرک‌های صنعتی می‌سازدنخستین دیدار رسمی طالبان و نمایندگان چین در افغانستان

ژائو شینگ همچنین افزود سفارت چین در تلاش است تا شهروندان و سرمایه‌گذاران چینی را تشویق کند تا در کنار رشد اقتصادی، در زمینه مخابرات و فناوری اطلاعات نیز در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند با در نظر داشت منافع دو کشور به رشد اقتصادی افغانستان کمک کنند.

وی ادامه داد از موقعیت جغرافیایی افغانستان که نقش مهمی برای رشد اقتصادی برخی کشورها دارد باید استفاده شود.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا