اخبار استان ها

آغاز اجرای خوشه صنعتی پوشاک و نساجی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: تاکنون در استان اردبیل، سه خوشه صنعتی پلاستیک، لبنیات و فرش دستبافت، عملیاتی و خاتمه پیدا کرده است و خوشه صنعتی پوشاک و نساجی به عنوان چهارمین خوشه‌ای خواهد بود که فعالیت خود را در این استان آغاز می‌کند.

وی افزود: هدف از اجرای خوشه پوشاک و نساجی، حمایت از فعالان این حوزه و کمک به تکمیل زنجیره ارزش تولید در استان است تا ضمن تقویت ارتباط و شبکه‌سازی اعضای خوشه با یکدیگر، زمینه‌های همکاری هرچه بیشتر تولیدکنندگان فراهم شود.

علایی افزود: خوشه‌های صنعتی با مشارکت و همکاری سه‌جانبه دولت، دانشگاه و واحدهای تولیدی شکل می‌گیرند و در افزایش تولید و توان صادراتی، راندمان، تسهیل بازار فروش، خرید مواد اولیه و هم‌افزایی صنایع با یکدیگر بسیار تأثیرگذار هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: خوشه‌های صنعتی نقش محوری و اساسی در راستای سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه‌یافته ایفا می‌کنند و راهبری اجرای آن برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی است که با برنامه‌های حمایتی مختلف تلاش می‌شود نسبت به توانمندسازی اعضای خوشه استفاده شود.

وی از پرداخت همه هزینه‌های عاملان خوشه صنعتی توسط این شرکت خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، حمایت از دانش‌بنیان شدن، کمک به اخذ گواهینامه‌های داخلی و خارجی و کمک به توسعه بازاریابی از جمله برنامه‌هایی است که برای حمایت از اعضای خوشه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: مزیت‌های بسیاری در صنعت پوشاک و نساجی استان اردبیل وجود دارد که امیدواریم با اجرای این خوشه صنعتی، زمینه‌های تولید، اشتغال، فروش و صادرات این صنعت مهم در استان فراهم شود و گسترش پیدا کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا