پیشخوانعناوین اخبار

نسبت واردات به صادرات در گمرک استان اصفهان به هیچ وجه هم خوانی ندارند/یکی از معضلات صادر کنندگان استان اصفهان را نبود کانتینر خالی است

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،روزبه مختاری در سمینار آموزشی کشتیرانی، حمل و نقل و لجستیک در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی استان اصفهان به دلایل متعددی از جمله تخفیفات گمرکی در شهرهای دیگر و همچنین ضعف لجستیک در گمرک اصفهان ترخیص نمی شود.

وی خاطر نشان کرد گفت: لجستیک حلقه مفقوده زنجیره تامین است که در کشور به صورت درست به آن نپرداخته ایم و هنوز تعریف درستی هم از آن وجود ندارد. وی در ادامه به ارایه مطالبی در زمینه اصول کلی حمل و نقل کانتینری و نکاتی که تجار باید در حمل و نقل بدانند پرداخت.

«محمد میرانی» عضو کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: در کمیته حمل و نقل اصفهان که زیر مجموعه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان قرار دارد، معضلات حمل و نقل استان بررسی شده و پیشنهادهایی به منظور رفع این مشکلات به مراجع مربوطه ارایه خواهدشد. وی از جمله اقدامات این کمیته که با حمایت بخش صنعت، معدن و تجارت به ثمر رسیده است، را افتتاح «کارگو ترمینال استان اصفهان» در چند ماه آینده عنوان کرد و افزود: کنسرسیومی متشکل از شرکت تخلیه و بارگیری، چند شرکت خدمات گمرکی، شرکت حمل و نقل هوایی و در نهایت با کمک چند شرکت خارجی در کمیته حمل و نقل تشکیل شده و آنها پیگیر راه اندازی این کارگو ترمینال شده اند که قرار است کلیه خدمات لجستیکی از جمله بسته بندی، خدمات گمرکی، ارسال کالا و تحویل نهایی درمقصد به صورت واردات و صادرات، در این مرکز ارایه شود.

میرانی یکی از معضلات صادر کنندگان استان اصفهان را نبود کانتینر خالی بیان کرد و افزود: متاسفانه به دلیل نبود کانتینر خالی در اصفهان، تجار مجبورند کالای خود را به بنادری از جمله بندر عباس جهت بارگیری ارسال نمایند یا اینکه مجبور به صرف هزینه برای انتقال کانتینر خالی از شهرهای دیگر به اصفهان هستند، اما اگر کانتینر خالی در اصفهان موجود باشد، بسیاری از مشکلات تجار حل خواهد شد.

در پایان این نشست نیلوفر سمنانی، عضو کمیته کانتینری انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به معرفی اصطلاحات حمل و نقل دریایی و خصوصیات بارنامه دریایی معتبر و همچنین مفاهیم اسنادی رایج در حمل کانتینری پرداخت.

این سمینار به همت کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی و کمیسیون تجارت ،خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانیاصفهان برگزار شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا