اخبار استان ها

نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین، اظهار کرد: هر ساله حدود ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار از استان قزوین صادر می‌شود.

وی افزود: صیفی‌جات گلخانه‌ای برای صادرات در اولویت است و در زمینه تولید مرغ نیز ظرفیت بالایی داریم، اما باید یک بازار ثابت داشته باشیم تا صادرات محقق شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت خوب و مستعد بخش کشاورزی این استان سالانه این میزان صادرات انجام می‌شود و نگاه ما جایگزینی صادرات به جای واردات است.

عطایی با بیان اینکه در زمینه تولید مرغ تولید ثابت نداریم و نمی‌توان روی صادرات پایدار حساب کرد، گفت: قادر هستیم تخم مرغ را صادر کنیم، در بخش کشاورزی افراد توانمندی داریم که در صورت معرفی آن‌ها می‌توان برای توسعه صادرات نیز اقدام کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از صادرات کشمش، افزود: با راه‌اندازی صندوق حمایت توانسته است مشکل صادرات کشمش را حل کند و آمادگی داریم ارتباط تعدادی از تولیدکنندگان نهال، کشمش، خشکبار و میوه را با طرف‌های بلاروس مهیا کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا