تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

همایش حسینی(ع) رزمندگان خمینی(ره) در امامزادگان شاهزاده محمد و آقا علی عباس(ع) برگزار می شود/اطعام بیش از ۷ هزار نفر در طرح بصیرت عاشورایی شهرستان نجف آباد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین تجلیل از مقام شامخ رزمندگان اسلام، جانبازان و اثیثارگران هشت سال دفاع مقدس همایش حسینی(ع) رزمندگان خمینی(ره) ویژه رزمندگان و ایثارگران شهرستان نطنز در جوار آستان مقدس امامزادگان شاهزاده محمد و آقا علی عباس علیه السلام برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این همایش روز شنبه ۷ مهر ماه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نوای گرم مداح اهل بیت(ع) حسین زاده در جوار حرم مطهر این امامزادگان واجب التعظیم برگزار می شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود ادامه داد: این همایش با همکاری آستان مقدس امامزادگان شاهزاده محمد و آقا علی عباس علیه السلام و ستاد بزرگداشت همایش حسینی رزمندگان خمینی(ره) شهرستان نطنز برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی گفت: آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (علیهما السلام) در شهرستان نطنز، در دل کویر و در فاصله ۸ کیلومتری شهر بادرود و ۳۸ کیلومتری شمال شرقی شهر نطنز و در ۱۶ کیلومتری به جاده ترانزیت بندرعباس ـ تهران واقع شده است.

**اطعام بیش از ۷ هزار نفر در طرح بصیرت عاشورایی شهرستان نجف آباد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: با اجرای طرح بصیرت عاشورای در بقاع متبرکه شهرستان نجف آباد در دهه اول محرم بیش از ۷ هزار نفر زائر و عزادار امام حسین علیه السلام میهمان سفره واقفان نیک اندیش و امامزادگان عظیم الشان شهرستان شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: امسال نیز همچون سال های گذشته همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام کلیه بقاع متبرکه شهرستان نجف آباد سیاه پوش شدند و برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی نیز در قالب طرح بصیرت عاشورایی نیز در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان شهرستان نیز اجرا شد.

وی در ادامه افزود: در همین راستا ویزه برنامه های لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، مراسم روز تاسوعا و عاشورا همراه با پیوست های فرهنگی این مراسم ها که شامل؛ برپایی غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده و…. در جوار حرم مطهر ۳ امامزاده عظیم الشان شهرستان با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه خاطر نشان شد: این مراسم ها از محل اعتبارات فرهنگی بقاع متبرکه و همچنین موقوفات منطبق برگزار شد که در این ایام بیش از ۷ هزار نفر زائر و عزادار امام حسین علیه السلام میزبان سفره های اماکن متبرکه و واقفان نیک اندیش شدند.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی در ادامه به اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش در ایام محرم در موقوفات شهرستان نجف آباد اشاره کرد و یادآور شد: موقوفه معین و مصطفی الحسینی نیز در این ایام با برپایی مجالس عزاداری و روضه خوانی امام حسین علیه السلام میزبان هیئت های مذهبی و دسته جات عزاداری بودند.

**توزیع بیش از ۱۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان گلپایگانی

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: همزمان با بازگشایی مدارس ۱۰۳ بسته لوازم التحریر با کمک خیرین بین دانش آموزان گلپایگان توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در راستای ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر اجرای طرح مهر تحصیلی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان با کمک خیرین و نیکوکاران این طرح را در شهرستان اجرا کرد.

وی در ادامه خاطر نشان شد: از آنجایی که در شهرستان گلپایگان موقوفه ای با نیت کمک به دانش آموزان نیازمند وجود ندارد اداره اوقاف و امور خیریه با جذب خیرین نیکوکار این طرح را در شهرستان اجرا کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح ۵۵ میلیون ۷۷۴ هزار ۵۰۰ ریال برای تهیه ۱۰۳ بسته مهر تحصیلی که شامل؛ کیف، مداد، خودکار، دفتر و…. بود تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

**دوره آموزشی قوانین و مقررات ثبتی ویژه رئوسای ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان اصفهان برگزار شد

معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: دوره آموزشی یک روزه قوانین و مقررات ثبتی ویژه رئوسای ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان اصفهان با حضور معاون املاک اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی اظهار داشت: در راستای آشنایی با قوانین و مقررات ثبتی و همچنین رویه اخذ اسناد مالکیت در ادارات ثبت اسناد دوره آموزشی یک روزه قوانین و مقررات ثبتی با هدف تعیین تکلیف و ساماندهی موقوفات و رقبات استان برای رئوسای ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان اصفهان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این دوره آموزشی یک روزه که صبح روز چهارشنبه ۴ مهر ماه در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد نادری معاون املاک اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان نکات کلیدی و مورد نیاز در ارتباط با قوانین و مقررات ثبتی و اخذ سند مالکیت را به صورت کامل توضیح داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا