حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

واژگونی سواری سمند یک کشته و۳ مجروح برجای گذاشت/تغییرناگهانی مسیر مرگ موتورسوار را رقم زد/توقیف تریلر با ۲۲۰ راس دام قاچاق در “تیران و کرون”

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “حسین پورقیصری” اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک سواری سمند در کمربندی شمالی “نجف آباد” بلافاصله ماموران گشت پلیس راه به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و راننده و ۲ سرنشین دیگر نیز مجروح که به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کاشناسان تصادفات رانندگی تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: یک لحظه بی احتیاطی و تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه در رانندگی می تواند یک عمر ندامت و پشیمانی به همراه داشته باشد که از کلیه رانندگان عزیز درخواست می شود توصیه های پلیس را جدی بگیرند و از عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند تا ان شاءالله شاهد وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم.

***توقیف تریلر با ۲۲۰ راس دام قاچاق در “تیران و کرون

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “تیران و کرون” از توقیف ۲۲۰ راس دام قاچاق که توسط یک دستگاه تریلر حمل می شدند و دستگیری ۳ نفر در این رابطه خبر داد.

 

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران گشت انتظامی شهرستان ” تیران و کرون” حین گشت زنی در سطح حوزه و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل تعداد ۲۲۰ راس دام بود که راننده مدارک گمرکی مربوطه را ارائه نداد و خودرو و دام ها توقیف شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه جابجایی دام نیازمند کسب مجوزهای لازم می باشد که نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و احشام برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به اینگونه افراد هرگز نخواهد داد.

***دستگیری سارق حرفه ای با ۶ فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک سارق و کشف ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره خبر داد.

 

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در یکی از محله های شهر اصفهان ، موضوع به صورت تخصصی در دستور کار ماموران کلانتری ۲۷ قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی سارق شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از شهروندان خواست ، اماکن خصوصی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز ، از نگهداری وسایل ارزشی در اماکن و پول نقد و اشیاء قیمتی در منزل خودداری کنند ودر صورت برخورد با هر مورد مشکوک بلافاصله موضوع را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و سامانه ۱۹۷ برای اعلام انتقادات و پیشنهادات در میان بگذارند.

***تغییرناگهانی مسیر مرگ موتورسوار را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تصادف ۲ موتورسیکلت با یکدیگر و فوت راکب یکی از آنها خبر داد.

سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف ۲ دستگاه موتورسیکلت در بلوار “طالقانی” شهر”شاهین شهر” بلافاصله ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ، راکب ۱۸ ساله یکی از موتورسیکلت ها به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی تغییر مسیر ناگهانی راکب متوفی اعلام شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: طبق ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی در راه‌هایی که خط کشی شده، وسایل نقلیه باید در مسیر بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج و تغییر خط حرکت، احتیاط کامل کرده و ابتدا با استفاده از چراغ راهنما و یا با دادن علامت، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از قصد خود آگاه سازند و سپس با رعایت حق تقدم وارد خط‌های عبور دیگر شوند.

***محرومیت رانندگان متخلف از رانندگی در صورت رسیدن به حد نصاب ۳۰ نمره منفی

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از محرومیت رانندگان متخلف از رانندگی در صورت رسیدن به حد نصاب ۳۰ نمره منفی خبر داد

سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: طبق ماده‌ی ۷ قانون رسیدگی به تخلفات چنانچه راننده ای مرتکب تخلفات ۲۰ گانه حادثه سازو خطر آفرین مانند سرعت و سبقت غیرمجاز ، حرکت در خلاف جهت ، عبور از چراغ قرمز ، رانندگی در حالت مستی ، عدم توجه به فرمان پلیس و دیگر تخلفات شود علاوه بر اعمال قانون نمره منفی نیز در گوهینامه او درج می شود.

وی افزود: راننده برای بار اول درصورت رسیدن به حدنصاب ۳۰ نمره منفی برای مدت ۳ ماه از رانندگی محروم ورانندگی آنان به منزله فقدان گواهینامه محسوب شده ودرصورت رانندگی برابر با مقررات علاوه بر توقیف وسیله نقلیه آنان به مراجع قضایی جهت اجرای مقررات اعم از جریمه وحبس معرفی خواهند شد

این مقام انتظامی بیان داشت : اگر راننده ای برای بار دوم به حد نصاب ۲۵ نمره منفی برسد برابر قانون برای مدت ۶ ماه از رانندگی محروم ودر مرتبه سوم چنانچه به حدنصاب ۲۰ نمره منفی برسد گواهینامه شخص ابطال و بعد از پرداخت جریمه ۱۵۰ هزار تومانی به حساب خزانه کشور و گذشت یکسال می تواند نسبت به اخذ مجدد گواهینامه اقدام کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان در پایان از رانندگان خواست ، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از رانندگی کردن با سرعت غیر مجاز و نامطمئن اکیدا خودداری کنند تا انشاءالله شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا