اخبار استان ها

تنها در یک شعبه یک رای تکراری داشتیم

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس، اسماعیل قزل سفلی، شامگاه جمعه _بیست‌ویکم اردیبهشت_ در نشست خبری خود با خبرنگاران در تشریح آخرین روند فرآیند برگزاری انتخابات در سطح استان اظهار کرد: با هماهنگی و تلاش همکاران در ستاد انتخابات استان و هیئت اجرایی و نظارت فرمانداران در ۵ شهرستان و عوامل اجرایی شعب، انتخابات در صحت و سلامت در حال برگزاری است.

وی افزود: بیش از ۹۹ درصد استعلامات به صوت برخط در حال انجام است و تاکنون گزارش خاصی مبنی بر اینکه در شعب خللی ایجاد شده باشد در اخذ آرا در دو حوزه انتخابیه نداشتیم.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس تصریح کرد: با توجه به درخواست هیئت اجرایی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد انتخابات در این حوزه‌ها تا بعد از ساعت ۲۰ شب تمدید نشود و این درخواست را مطرح کرده‌ایم و در انتظار موافقت وزارت کشور هستیم.

قزل سفلی ادامه داد: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با موافقت وزارت کشور زمان برگزاری انتخابات تا ساعت ۲۱ تمدید شد.

وی خاطر نشان کرد: در طول امروز که ۸۲۰ شعبه میزبان مردم در ۲ حوزه انتخابیه بود به لحاظ امنیتی هیچ گونه مشکلی رخ نداد و هنوز هم مسئولان نظامی و امنیتی در تلاشند تا شرایط امنیت در حالت پایدار تا پایان روند اعلام نتایج ادامه داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اظهار کرد: در حوزه سلامت انتخابات هیچ گونه گزارش قابل استناد نداشتیم و برخی از گزارش‌های دریافت شده، گزارش خاصی نبود و تنها در یک شعبه یک رأی تکراری داشتیم که در همان لحظه جلو آن گرفته شد و بر اساس سامانه احراز هویت هیچ گونه رأی تکراری در هیچ‌یک از شعبات وجود نداشت.

قزل سفلی افزود: در تمام شعبات لحظه به لحظه در قالب سامانه جامع رصدها به صورت برخط در حال انجام است.

وی در خصوص مشارکت مردم تصریح کرد: با تلاشی که صورت گرفت از صبح تا ظهر مشارکت مردم بسیار پر رنگ بود و در ساعت ۱۵:۳۰ ظهر به قدری فروکش کرد اما در بعد از ظهر تا موج و استقبال بیشتری این کار در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس تاکید کرد: برابر قانون با توجه به برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک، ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان نمی‌توانند نتایج را اعلام کنند و پس از پایان فرآیند رأی‌گیری و ثبت آخرین رأی در شعب، با کد رمز مشترکی که ستاد انتخابات کشور دارد می‌توانند نسبت به مشاهده نتایج اقدام کنند و پس از آن ستاد انتخابات نتایج را ابلاغ خواهد کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا