اخبار استان ها

پیگیری زودهنگام برای دستور ضرب‌الاجلی در مازندران

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، پروژه مهم و طولانی مدت نیروگاه زباله‌سوز ساری سال ۸۸ آغاز شده بود و در چند سال گذشته نیمه‌کاره رها شده بود اما از زمان روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم به جد مورد توجه قرار گرفت و در دور اول سفر رئیس‌جمهور به مازندران اعتبارات ویژه‌ای به این پروژه اختصاص پیدا کرد.

پس از این سفر در جلسات هیئت دولت و رفع موانع تولید از سوی شهید آیت‌الله رئیسی مورد توجه و پیگیری قرار می‌گرفت تا قبل از سفر دور دوم ایشان به مازندران از سوی محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری در حاشیه بازدید استاندار مازندران از نیروگاه زباله‌سوزی، میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را در بخش ابنیه ۹۷ و در بخش تجهیزات را نیز ۸۶ درصد اعلام کرد تا اینکه طی سفر دو روزه رئیس‌جمهور شهید به استان مازندران در جلسه شورای اداری استانی مستقیم به استاندار تازه نفس مازندران دستور ضرب‌الاجلی دادند که وضعیت این نیروگاه زباله‌سوز رسیدگی شود و دست کسانی را که تأخیر یا هر نوع اختلالی در اجرای اتمام این پروژه دارند خلع ید کند.

در پی این دستورالعمل استاندار مازندران صبح سه‌شنبه یکم خرداد که دو روز از شهادت رئیس‌جمهوری که ضرب‌الاجلی داده بودند و هنوز پیکرشان بر دستان شیفتگان و هموطنان تشییع می‌شود طی جلسه‌ای با رئیس و اعضای شورا، شهردار ساری و عوامل و پیمانکار ساخت نیروگاه زباله‌سوز مرکز مازندران جهت آخرین وضعیت آن تشکیل دادند.

یوسف نوری استاندار مازندران در این جلسه با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید در سفر به استان بر تکمیل زباله‌سوز در شهر ساری تاکید کرده بودند، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در این پروژه بر لزوم بهسازی و احداث راه دسترسی به زباله سوز ساری است.

وی افزود: این پروژه باید با فعالیت جهادی در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

استاندار مازندران عنوان کرد: مسائل مربوط به آب و برق پروژه باید طی یک ماه حل و نیروگاه نیز باید تا دهه فجر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نوری با تاکید بر اینکه شفاف نبودن قرارداد پروژه از جمله دغدغه‌های این پروژه است، اظهار داشت: آب بر جاده برای پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری باید سریع تکمیل شود.

محمدحسین قبادی شهردار ساری نیز در این جلسه این اطمینان را داد که شهرداری ساری با همکاری بسیج سازندگی استان و شرکت طرف قرارداد تمام تلاش خود را برای تکمیل و افتتاح این پروژه به‌کار می‌گیرد.

وی گفت: ۲۰ میلیارد تومان مطالبات زباله سوز باقی مانده است و تعهدات این دستگاه به روز شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا