اخبار استان ها

کنترل سرعت دستور کار ویژه پلیس راهور در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، سردار سیدتیمور حسینی امروز -جمعه سوم فروردین- در دیدار خود با سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی و مسئولان پلیس راه و راهور استان قزوین اظهار کرد: ماهیت اقدامات ترافیکی پلیس تنها نباید وابسته به حضور مأمور یا واحد گشت پلیسی باشد، ما باید در راستای نهادینه کردن و تثبیت مقررات رانندگی برای مردم تلاش کنیم تا به یک خودکنترلی مطلوب در فرهنگ رانندگی کشور برسیم.

وی به اقدامات مطلوب و ارزنده در حوزه ترافیکی، انتظامی و راهداری در کشور اشاره کرد و گفت: استان قزوین در این حوزه با تلاش‌های خوبی که توسط دست‌اندرکاران و مسئولان این استان پرتردد صورت گرفته جز استان‌های متمایز در کشور تلقی می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا به نگهداشت مطلوب‌تر جاده و تجهیزات در کنار احداث و ساخت محورهای جدید در کشور تأکید و اضافه کرد: بهره‌مندی از ظرفیت تمامی سامانه‌های موجود در کنار به‌روزسانی و تجهیز هر چه بیشتر این تجهیزات قطعاً موجب توفیقات چشمگیرتر در حوزه ترافیکی کشور خواهد شد.

حسینی ادامه داد: تمامی تلاش‌ها و اقدامات شبانه‌روزی که در حوزه کاهش تصادفات صورت می‌گیرد تا حدود زیادی منوط به توجه عامل انسانی و مشارکت هر چه بیشتر مردم و شهروندان برای اجرای بهتر قانون می‌باشد که با اقدامات سلبی و ایجابی مناسب می‌توان به این مهم دست یافت.

وی یادآور شد: در سال جدید اقدامات ویژه‌ای همچون بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی، برون‌سپاری برخی از مأموریت‌های پلیس و رتبه بندی رانندگان در دستور کار قرار خواهد داشت که برابر انتخاب مقام معظم رهبری در شعار سال ۱۴۰۳ مردم هم در جهش و ارتقای ایمنی ترافیک مشارکت محسوس‌تری و همراهی بیشتری با پلیس داشته باشند.

فرمانده پلیس راهور با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه ترافیکی و کنترل جرایم در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده، گفت: کنترل سرعت به عنوان یکی از مصادیق بارز بروز سوانح رانندگی که همه‌ساله موجب جان باختن بسیاری از هموطنان می‌شود، به طور ویژه در دستور کار قرار خواهد داشت.

حسینی همچنین در جریان بازدید خود از قرارگاه گروه‌های جهادی اداره راهداری در آزادراه قزوین-زنجان بیان کرد: کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی بهترین عیدی کارکنان انتظامی، راهداری، عوامل امدادی و خدماتی است که در این ایام به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت به هموطنان هستند.

وی با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی مجموعه‌ای بانشاط و ارائه خدمات به مسافران نوروزی افزود: وجود این مکان علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع و ثبت ساعاتی بانشاط برای مسافران محلی را برای استراحت و اسکان در اختیار آنها قرار می‌دهد که این مهم می‌تواند موجب کاهش تصادفات ناشی از خواب‌آلودگی شود.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: استان قزوین با توجه به محل جغرافیایی خود از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور بوده و به عنوان یک شاهراه ارتباطی روزانه ترددهای قابل توجهی اعم از ناوگان عمومی، شخصی و باری در آن به ثبت می‌رسد. با اقدامات مطلوبی که توسط اداره‌کل راهداری و دیگر دستگاه‌ها صورت گرفته، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه ترافیکی استان قزوین هستیم.

حسینی یادآور شد: یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه راهداری که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اتفاق افتاده، برگزاری پویش چشم به راهیم است که در استان قزوین شاهد برگزاری بسیار مطلوب این پویش هستیم. با همراهی مردم آمار تصادفات و سوانحات جاده‌ای کاهش چشمگیری خواهد داشت که این اتفاق بهترین عیدی و پاداش برای عوامل انتظامی، راهداری، امدادی و خدماتی است که در این ایام با زحمات شبانه‌روزی خود در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا