اقتصاد کلان

حل مشکلات اقتصادی در اولویت مجلس دوازدهم است

– اخبار استانها –

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهراولویت مجلس دوازدهم را تمرکز بر مسائل اصلی کشور از جمله حوزه اقتصاد و فرهنگ دانست و اظهار داشت: امروزه بسیاری از مردم از شرایط اقتصادی گلایه دارند و از وضعیت اقتصادی و معیشتی راضی نیستند، مجلس شورای اسلامی باید در خدمت حل مشکلات اساسی کشور باشد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کنار این موضوع و پیوسته به آن یکی از موارد مهمی که مجلس شورای اسلامی باید روی آن تمرکز کند علاج و مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم بیش از اینکه گلایه از وضعیت اقتصادی و معیشتی داشته باشند از سوءاستفاده، مفاسد، اختلاس، رانت و پارتی بازی شاکی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی وظیفه مبارزه با فاسد و اختلاس‌گران را قوه قضاییه دانست و بیان کرد: مهمتر از این مبارزه با فساد است که رسالت و مأموریت مجلس شورای اسلامی و دولت است.

وی اصلاح ساختارهای اقتصادی را یکی از راهکاری مهم در مبارزه با فساد دانست و تأکید کرد: در این راستا ساختار اقتصادی دارای اشکال است و به ریل‌گذاری و قانون‌گذاری نیاز دارد.

رضایی با بیان اینکه در مجلس یازدهم اقدامات مهم و موثر در تصویب برخی قوانین در راستای مبارزه با فساد انجام شد، خاطرنشان کرد: مهمترین کار برای مبارزه با فساد شفافیت است چون  همه این سوء‌استفاده‌ها در پستو و تاریک خانه‌‌ها صورت می‌گیرد و باید امور مختلف کشور به استثنای امور امنیتی و نظامی برای مردم شفاف شود یعنی یک نظارت عمومی شکل بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مردم باید بتوانند در عملکرد مسئولان نظارت کنند، گفت: این مهم باید تبدیل به قانون شود که در این راستا شفافیت قوای سه گانه، ‌سوت‌زنی‌ و حمایت از گزارشگران فساد هم در مجلس تصویب شد که اینها بخشی از آنهاست.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از ابلاغ قانون ‌سوت‌زنی‌ به قوه قضاییه برای اجرا خبر داد و بیان کرد: بر اساس این قانون گزارش‌دهندگان فساد ضمن اینکه مورد حمایت قرار می‌گیرند تشویق می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه در قانون ‌سوت‌زنی‌ کشف مفاسد اقتصادی را تسهیل می‌کند، تصریح کرد: اجرایی شدن این قانون نقش مهمی در کاهش فساد اقتصادی و بر اساس آن افشاگری فساد مورد حمایت قانون قرار دارد و این مهم در جامعه به فرهنگ تبدیل می‌شود.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا