اخبار استان ها

۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، مهران خورده‌بین‌مقدم ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: در استان بوشهر دو هزار و ۳۰۰ خادم‌یار و یاوران رضوی وجود دارد و سهمیه امسال عضویت در این عرصه ۳۰۰ نفر است.

وی افزود: سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مشاغل خانگی پرداخت شد و امسال محصولات این مشاغل در نمایشگاه و سرای خاتون در دهه کرامت عرضه می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر یادآور شد: در دهه کرامت ۴۵۰ برنامه برای ۱۰ شهرستان استان بوشهر در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، اعزام کاروان به مشهد مقدس، کاروان سلامت و خدمت و دیگر عرصه‌ها طراحی شده است.

خورده دبین مقدم یکی از برنامه‌های مهم آستان قدس رضوی را ایجاد چایخانه با حال و هوای حرم رضوی در استان‌ها دانست و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ۸۸۸ چایخانه در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود که سهمیه استان بوشهر ایجاد ۲۵ چایخانه در شهرهای مختلف است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۸ طرح آن در دهه کرامت در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز می‌شود، اضافه کرد: در این چایخانه‌ها برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی طراحی و برای ساخت ۸ چایخانه زمین مورد نیاز آن تحویل شده است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر ادامه داد: اهتزاز پرچم حرم رضوی در شهرها و نقاط مختلف روستایی و سواحل خلیج‌فارس، نمایشگاه دستاورد و فعالیت مشاغل خانگی که با حمایت آستان قدس رضوی تحت عنوان بازار خاتون افتتاح شده راه‌اندازی می‌شود، از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

خورده بین مقدم نور افشانی و اهتزاز پرچم حرم رضوی همراه با صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام در میلاد آن حضرت را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: سرکشی و دیدار با خانواده شهدای گرانقدر، عیادت جانبازان و ایثارگران، برپایی جشن برای خانواده شهدا و راه‌اندازی پاتوق کتاب در دهه کرامت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری شب شعر رضوی و راه‌اندازی میز مشاوره روانشناسی و خدمات حقوقی رضوی افزود: در دهه کرامت در زمینه حمایت از ملت فلسطین و مردم غزه اجتماع بزرگ رضوی در نقاط مختلف استان بوشهر راه‌اندازی و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش محکوم می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر غبارروبی مزار مطهر شهیدان، عیادت از خادمیاران رضوی بیمار و تجلیل از شهدای جبهه مقاومت را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: کاروان سلامت در تخصص‌های مختلف پزشکی به منطقه گورکات تنگستان اعزام می‌شود.

خورده بین مقدم بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با مشارکت ستاد دیه و دادگستری استان بوشهر در دهه کرامت ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان بوشهر آزاد می‌شوند.

منبع: فارس

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا