اخبار استان ها

اشتغال فارغ‌التحصیلان چهارمحال‌ و بختیاری رشد جدی خواهد کرد

محمد کاظم منزوی در گفتگویی در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه طی دو سال اخیر نرخ بیکاری در استان کاهش یافته است، اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان نشان می‌دهد که به شدت در بعضی مشاغل به ویژه شغل‌هایی همچون مرغداری و گاوداری، حتی بعضی از کارخانه‌ها که کد رشته‌های آن‌ها مهارتی هستند، درخواست اشتغال وجود دارد اما با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند کارگر جذب کنند.

وی افزود: تصور می‌شد به خاطر نوع حقوق با این مشکل مواجه هستند، اما مطالعه صورت گرفته نشان می‌دهد که به این نوع کد رشته‌ها همچون سرایداری‌، برداشت و نگهداری و کاشت در بخش کشاورزی نسبت به کار اداری حقوق بیشتری تعلق می‌گیرد، اما هیچ توجهی به این بخش از سوی شاغلان نمی‌شود و افراد بیشتر تمایل دارند در مشاغل خاص و کم زحمت مشغول شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حوزه اشتغال امسال وجود داشت، این بود که به اجبار از استان‌های دیگر برای این کد رشته‌ها کارگر جذب شد.

منزوی تاکید کرد: در سال پیش‌رو برای اولین‌بار و با توجه به برنامه‌ریزی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داد، اشتغال فارغ‌التحصیلان رشد جدی خواهد داشت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا