اخبار استان ها

مشاور طرح جامع شهر اصفهان تا پایان امسال انتخاب می‌شود

محمد نورصالحی در گفتگویی، اظهار کرد: با توجه به اینکه از تاریخ تصویب طرح جامع شهر اصفهان سال‌های زیادی گذشته است، به‌صورت عملی اعتبار نداشت، از این‌رو سال ۱۳۹۶ بین مجموعه مدیریت شهری و اداره کل راه‌وشهرسازی، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد تا بازنگری این طرح جامع تهیه شود.

وی افزود: در دوره گذشته شورای اسلامی شهر، تلاش زیادی شد و مرحله نخست با عنوان «گزارش شناخت» تهیه شد و به تصویب مراجع ذی‌ربط رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در انتخاب مشاور و ادامه تهیه طرح جامع شهر به‌دلیل تأمین اعتبار از سوی دولت و دیگر مشکلات، حدود یک‌سال‌ونیم تأخیر به‌وجود آمد و با توجه به نیاز مبرم و تأکیدات استاندار، اداره کل راه‌وشهرسازی و مدیریت شهری، مقرر شد این اداره کل تا پایان سال جاری نسبت به انتخاب مشاور اقدام کند تا این طرح به‌صورت برنامه‌محور در زمان کوتاه تهیه شود و ملاک طرح‌های توسعه آینده نصف‌جهان باشد.

وی ادامه داد: با توجه به هویت و پیشینه تاریخی شهر اصفهان، نمی‌توان بدون طرح جامع برای توسعه آن تصمیم‌گیری کرد، لذا از تمام مسئولان مربوطه درخواست داریم در فرایند تدوین و تهیه این طرح جامع تسریع و طبق زمان‌بندی مشاور آن انتخاب شود.

نورصالحی با بیان اینکه مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان این اهتمام را داشتند و تلاش می‌کنند که تا پایان سال جاری مشاور طرح جامع شهر اصفهان را انتخاب کنند، گفت: امیدواریم مشاوری درخور نصف‌جهان انتخاب شود تا طرح مناسبی برای توسعه حداقل ۲۰ سال آینده با در نظر گرفتن نیازهای شهر، ویژگی‌های تاریخ، رویکرد گردشگری و حذف صنایع آلاینده تهیه شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا