اخبار استان ها

سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان‌غربی، سی‌امین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرها امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست که به ریاست یاسر اسدپور رئیس و امیر بیات دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند و رؤسای فناوری اطلاعات ۲۰ کلانشهر کشور تشکیل یافته بود، مباحث مرتبط با موضوع توسعه پروژه‌های فیبرنوری (جهت ارائه اینترنت پرسرعت به منازل و کسب‌وکارها) و همچنین ایجاد ارتباط سیستمی بین سامانه‌های شهرسازی شهرداری‌ها و سازمان ثبت اسناد کشور بررسی شد.

اسدپور در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت توسعه فیبرنوری و کمک شهرداری‌ها برای پیشرفت و توسعه شبکه‌های فیبرنوری در کشور و به ویژه کلانشهرها اظهار کرد: کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند و مدیران فاوای کلانشهرها وظیفه سنگینی در راستای این پروژه دارند.

وی در این راستا افزود: از یک سو باید تلاش داشته باشند که شرایط را برای اجرای پرشتاب این پروژه فراهم سازند و از یک طرف نیز باید سعی کنند در اجرای پروژه ملی فیبرنوری، شهروندان کمتر به زحمت بیافتند.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرها گفت: در اجرای پروژه فیبرنوری همچنین منافع شهرداری و شهروندان به صورت دوسویه لحاظ شود.

اسدپور با اشاره به دعوت از معاون فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد کشور به نشست بیست‌وهفتم کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند تصریح کرد: با همکاری و مساعدت ایشان و پیگیری‌های لازم از سوی کمیسیون و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم سرویس استعلام ملک از سوی سازمان ثبت اسناد در اختیار کلانشهرها قرار گرفت.

وی ادامه داد: این سرویس به صورت پایلوت در اختیار شهرداری‌های قم و تبریز قرار گرفته است و به زودی در اختیار تمامی کلانشهرهای کشور قرار خواهد گرفت.

اسدپور یادآور شد: سرویس استعلام ملک می‌تواند به شهرداری‌ها در فرآیند صدور پروانه الکترونیکی و به‌روزرسانی دیتابیس و اطلاعات مالکین کمک فراوانی کرده و در راستای تکریم ارباب رجوع و شهروندان گام مثبتی برداشته شود.

در این ادامه این نشست آنلاین هریک از رؤسای سازمان‌های فناوری اطلاعات کلانشهرها گزارشی از میزان پیشرفت پروژه فیبرنوری در شهرهای خود ارائه و همچنین ایرادات و کاستی‌های آن را تشریح کردند که ریاست کمیسیون وعده پیگیری موارد مطرح شده را از مجمع کلانشهرها و سازمان تنظیم مقررات رادیویی را داد تا با برطرف کردن موانع پیشرفت پروژه در کمترین مدت ممکن با سرعت و شتاب بیشتری ادامه یابد.

در پایان این نشست سه ساعته حجازی ریاست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم نیز طی سخنانی به مزایای سامانه ارتباط سیستمی شهرداری با ثبت اسناد کشور اشاره کرد و ریاست کمیسیون نیز از پیگیری و جدیت ریاست فاوای قم قدردانی خود را ابراز کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا