اقتصاد کلان

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

– اخبار اقتصادی –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نگرانی در مورد افزایش تورم تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و قیمت آن را در روز چهارشنبه بالا برده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با ۱.۰۲ درصد افزایش به ۲۳۰۵ دلار رسیده است.
مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس می‌گوید:«تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن همچنان به خاطر ادامه حمله اوکراین به زیرساخت‌های نفتی روسیه افزایش خواهد داشت تا جایی که تاثیر افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌دار آمریکا و دورنمای کاهش دیر هنگام نرخ بهره را خنثی می‌کند».

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۴

سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کردند سه بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی منطقی خواهد بود، علی رغم اینکه اطلاعات جدید اقتصادی آمریکا تردید سرمایه‌گذاران نسبت به این اقدام را افزایش داده است.
اطلاعات اقتصادی آمریکا در این هفته نشان داد تولید کارخانه‌ای در این کشور به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش داشته است. بالا رفتن قیمت مواد خام اولیه ترس از افزایش دوباره تورم را تشدید می‌کند.
همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا و بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی یاد می‌شود. قیمت این فلز گرانبها  ۱۰.۸ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته است. طلا دهمین روز پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۲.۳۰ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۵۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۲ درصدی ۹۲۸ دلار و ۸۸ سنت معامله می‌شود.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا