اخبار استان ها

توجه ویژه به حوزه زنان در بودجه ۱۴۰۲/ استفاده از زنان فعال و خلاق در پست‌های مدیریت شهری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه چهاردهم اسفند_ در نطق میان‌دستور هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، امام زمان (عج) اظهار کرد: امام چهارم شیعیان فرمودند: «بهترین مردم هر زمان کسانی هستند که منتظر ظهور حضرت مهدی (ع) هستند» و اکنون ما انسان‌های عصر انتظار هستیم با وظایفی گران و خطیر که آگاهی از این مسئولیت‌ها ما را در راه تحقق جامعه مهدوی، جامعه‌ای که آماده ظهور نجات بخش عالم است، یاری می‌کند.

وی افزود: این وظایف را از منظر زنان دنبال می‌کنیم تا به نقش بانوان مهدوی در جامعه امروز آگاه شویم؛ زن مسلمان امروزی، بین دو جاهلیت قرار گرفته است، جاهلیت قرن که تصویری ابتذال گونه از زن ارائه می‌دهد و جاهلیت کهن که زن را بدون اثر و نقش می‌داند که هر دو دیدگاه با تصویر اسلام متفاوت است اما جمهوری اسلامی ایران دیدگاه سوم و الگوی سوم زن را محقق کرده است و در راه تحقق دولت کریمه گام برمی‌دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نقش‌های ویژه و اساسی بانوان مهدوی در سه عرصه مختلف و در واقع در سه برش مورد توجه است، تصریح کرد: نخستین مسئله، نقش فردی زن مسلمان بود که در عرصه فردی لازم است تمام انسان‌ها بر اساس فرمایش حضرت علی (ع)، «رحم الله امرءاً عرف قدره»؛ خودشناسی کنند و بفهمند که چه کسی هستند و چه کار باید انجام دهند؟ البته این وظیفه مشترک زن و مرد است اما هر کدام باید خود را در موقعیت خاص خود مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: عرصه دوم خانواده است، وقتی زن و مرد خود را شناختند و در تعامل با یکدیگر زندگی مشترک را آغاز کردند، نقش خانوادگی آنها شکل می‌گیرد؛ زن و مرد در اینجا وظایف خاصی را برعهده می‌گیرند که نقش بانوان در اینجا نیز کلیدی است و می‌تواند سعادت خود، خانواده و جامعه را محقق کند.

کلاهدوزان با بیان اینکه عرصه سوم عرصه اجتماعی است، خاطرنشان کرد: درست است که زن در خانواده نقش کلیدی دارد اما مرد نیز آنجا مکمل است و در کنار هم می‌توانند خانواده را به سمت صلاح پیش ببرند و وظیفه مدیریت جامعه این است که به این مسئله توجه خاص داشته باشند.

توجه به بازسازی و به‌روز رسانی باغ‌های بانوان اصفهان در بودجه ۱۴۰۲

وی با بیان اینکه اهمیت جایگاه فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان و نقش آفرینی آن‌ها در بستر سازی برای ایجاد جامعه مهدوی مورد تاکید است، گفت: هدف استکبار جهانی و امپریالیسم از بین بردن فرهنگ‌ها و تمدن‌های اصیل از طریق فروپاشی هویت فرد و خانواده است و همین طور که در بحران‌های اخیر کشور دیده‌ایم، بر اساس این فرضیه دختران و بانوان کشور ما را هدف قرار داده‌اند اما به این دشمنان سرسخت اعلام می‌کنیم که دختران و زنان ما بارها در خط مقدم بودند و همواره از انواع جنگ‌ها پیروز و سربلند بیرون آمده‌اند، چه زنان و دخترانی که در جنگ تحمیلی و دفاع از مرزها و جبهه‌ها وظایفی برعهده گرفتند. چه مادرانی که فرزندان خود را تقدیم کردند و چه دخترانی که پدران و برادران خود را از دست داده‌اند اما با صبوری راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند؛ امروز نیز در این بحران با همدلی و تدبیر پیروز میدان چه در مسمومیت و چه کشته‌سازی خواهند بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری این کلان‌شهر با تلاش و همت اعضای شورا در زمان مقرر بررسی و تصویب شد، افزود: بودجه در بندها و بخش‌های مختلف تشریح شده است اما در بیان نگاه بودجه به حوزه بانوان، ذکر چند نکته ضروری است.

وی افزود: در بودجه سال آینده بازسازی و به‌روز رسانی باغ‌های بانوان و زیرساخت‌های تفریحی جهت خانواده و بانوان، زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس‌ها برای استفاده بانوان با کالسکه و معلولان و به‌طور کلی توجه به نیاز بانوان در مهندسی خواسته پروژه‌ها مورد تاکید قرار گرفت و در حوزه نرم‌افزاری نیز توجه به حوزه نشاط بانوان، خانواده و جمعیت و زیست عفیفانه شده است که امیدواریم مورد توجه مدیران قرار گیرد.

کلاهدوزان تصریح کرد: رشد شتابان شهر و شهرنشینی و افزایش مشکلات زندگی شهری باعث شده است تا نیاز به حضور فعالانه و تأثیرگذار زنان شاغل در عرصه‌های مدیریت شهری بیش از پیش احساس شود، زیرا اگر قرار است برنامه‌ها و سیاست‌هایی در حوزه زنان شهر محقق شود، باید در حوزه خدمت‌رسانی به بانوان باید باشد، در این راستا نگاه متعهدانه به حضور دلسوزانه بانوان در مدیریت شهری باید داشت.

وی با بیان اینکه زنان همانطور که امور خانه را که مصداق کوچکی از امور شهری است، به راحتی مدیریت می‌کنند، می‌توانند در سطوح مختلف مدیریت شهری نقش و تأثیر چشمگیری داشته باشند، اظهار کرد: با وجود اینکه بیش از یک سال از روی کار آمدن مدیریت جدید شهری می‌گذرد اما به‌رغم قول‌های مناسب، هیچ خروجی در این رابطه ندیده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری در دوره کنونی باید با نگاه ویژه به توان اداری و مدیریتی زنان، در مناصب و پست‌های گوناگون از زنان فعال، اندیشمند، خلاق و اثرگذار شهر استفاده کند و با انتخاب‌های کارا بخشی از اداره شهر را به زنان پرتلاش، خلاق، با انگیزه و لایق در امر مدیریت، واسپاری کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا