اخبار استان ها

تحول در برنامه‌های درسی نیاز ضروری است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی سه شنبه _ بیست و یکم فروردین _ در دیدار و گفتگوی با جمعی از دانش آموزان کرمانشاه اظهار کرد: شما دانش آموزان کتاب‌های متعددی را در طول دوران تحصیل مطالعه می‌کنید؛ ولی برخی از اطلاعات علمی مورد نیاز که شامل مهارت‌های مورد نیاز زندگی را یاد نمی‌گیرید.

وی افزود: تغییر بنیادین کتب درسی در آموزش و پرورش یک ضرورت محسوب می‌شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در خصوص معرفی چند کتاب معتبر مورد نیاز دانش‌آموزان تصریح کرد: از کتاب‌های معتبر برای یادگیری تدابیر مرتبط با پیشگیری از بیماری است و متأسفانه فقر اطلاعات دانش‌آموزان در حوزه تغذیه سالم و طیب و عدم آشنایی آن‌ها با مفاهیم حوزه سلامت باعث شده است؛ که بیماری‌های گروه مرار (صفراء و سوداء)، بیماری‌های گروه بلغم و بیماری‌های گروه دَمْ در میان آنها افزایش پیدا کند. عدم آشنایی دانش آموزان با فواید مفهوم طهارت و تزکیه هم یک معضل مضاعف بیماری زا محسوب می‌شود.

وی به ضرورت مطالعه کتاب در حوزه مشاغل برتر توسط دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: نزدیک بودن محل خانه به محل شغل، بهتر بودن مشاغل آزاد نسبت به مشاغل استخدامی و انتخاب شغل‌های مرتبط با تولید طیبات، بخشی از ویژگی‌های مشاغل برتر است؛ که آموزش آنها به دانش‌آموزان واجب است. درک دانش‌آموزان امروز از شغل برتر تقریباً هیچ است!

حجت‌الاسلام کشوری همچنین مطالعه دانش‌آموزان در حوزه معماری و ساختمان لازم دانست و اضافه کرد: آشنایی با اصول فنی ساخت ساختمان مانند ارتفاع، اشراف، تهویه طبیعی، ویژگی‌های پله، حریم، نور و… و آشنایی با کاربری‌های ساختمان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: فقر اطلاعات افراد از مسئله ساختمان، هزینه‌های مختلفی را در حوزه معیشت، سلامت، تربیت، محیط زیست و… به افراد و حاکمیت تحمیل می‌کند و دانش آموزان فعلی، خانه را محل استراحت و خواب می‌دانند و از کارکردهای متفاوت خانه برای زندگی بهتر خبر ندارند!

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا