اخبار استان ها

پیش بینی رشد اقتصادی ۷ درصدی برای کرمانشاه طی سال جاری

نادر نورایی در گفتگویی در کرمانشاه اظهار کرد: به استحضار مردم شریف استان کرمانشاه می‌رسانم که بر اساس بخشنامه‌ای که توسط معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است، مکلف شدیم نرخ رشد اقتصادی استان را بر اساس ظرفیت‌های که استان دارد تعریف کنیم.

وی افزود: بر اساس اسناد بالادستی نرخ رشد اقتصادی برای استان کرمانشاه حدود ۷ درصد برای پیش‌بینی شده که این نرخ در سال ۱۴۰۱ بر اساس برآوردهایی که تهیه شده ۲.۱ درصد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شعار سال و بر مبنای فرمایش رهبر انقلاب که سال جاری را سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری فرمودند، باید در استان کرمانشاه توسط مدیران کار مضاعفی نیاز است توسط مدیران انجام شود و انتظار داریم مردم نیز مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی گفت: وظیفه ما به عنوان دستگاه حاکمیتی این است که بستر مورد نیاز را جهت مشارکت حداکثری مردم در جهش تولید را فراهم کنیم و برای مشارکت مردم راهکارهای نوین این مشارکت رو شناسایی و معرفی کنیم.

نورایی گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کردن یکی از اصلی‌ترین کارهایی که باید انجام بدهیم، تهیه بستر مناسب برای مشارکت مردم و حضورشان در افزایش نرخ رشد اقتصادی استان می‌باشد.

وی گفت: در این راستا اگر نرخ رشد اقتصادی استان را هفت درصد در نظر بگیریم تکلیف است که ۲۰ درصد توسط شرکت‌های دانش بنیان تحقق پیدا کند و به همین دلیل کمیته‌های ویژه‌ای برای این موضوع با حضور اساتید دانشگاهی به ویژه دانشگاه رازی تشکیل گردیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: اولین جلسه را با اساتید حوزه اقتصاد دانشگاه رازی و با مشارکت اساتید دیگر دانشگاه‌های استان و پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برگزار کردیم که این جلسات و هم اندیشی ها در نهایت منتهی به تهیه برنامه لازم برای رسیدن به نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده خواهد شد.

وی گفت: سپس بر اساس برنامه تدوینی در استان اقدام خواهد شد و هدف گذاری نهایی رسیدن به نرخ رشد اقتصادی تکلیف شده است.

نورایی گفت: بخش دیگری از این تحقق نرخ رشد اقتصادی تعریف شاخص‌هایی است که در حوزه صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و خدمات باید انجام شود.

وی در قسمتی دیگر گفت: یکی از زیر شاخه‌های برنامه رشد نرخ اقتصادی استان، حوزه گردشگری می‌باشد که امید است با تعریف و معرفی پروژه‌هایی این حوزه توسط اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع استان کرمانشاه در مسیر تقویت حوزه گردشگری عمل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه ادامه داد: پروژه‌های گردشگری به تفکیک هر شهرستان در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان محل وقوع طرح گردشگری که به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: سپس وظیفه ما این است که تخصیص اعتبارات را در همین راستا مدیریت کنیم تا به اهدافی که در پروژه‌ها تعریف شده است دست پیدا بکنیم و در نهایت نرخ رشد اقتصادی هدف گذاری شده در سال جاری محقق شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا