اخبار استان ها

وزش باد شدید و رگبارهای موقتی باران در اصفهان/ احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان از هشدار هواشناسی سطح زرد و فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان دارد که از فردا آغاز شده و تا اواخر روز پنج شنبه ادامه دارد.

طی امرز با توجه به مهیا بودن شرایط سطح زمین به علت عبور ریزموجها و هماهنگی با سطح زمین در برخی ساعات به طور محلی، ناپایداری‌هایی به صورت افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و رگبارهای موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.

از روز سه شنبه با ورود سامانه ناپایدار تا روز جمعه شاهد تشدید نا پایداری و رگبار و رعد و برق و گاهی وزش بادشدید و طوفان لحظه ای خواهیم بود که در نواحی شرقی و مستعد سبب خیزش گرد و خاک محلی خواهد شد.

بر این اساس انتظار رگبارباران گاهی با رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک، وقوع صاعقه انتظار می رود که منطقه اثر آن در روز سه شنبه فریدونشهر، خوانسار، میمه، کاشان، آران و بیدگل ، بویین و میاندشت ، اردستان،نطنز، چهارشنبه شامل کاشان ،نطنز ، اردستان، نایین، انارک، بادرود، چوپانان، مهاباد است و پنجشنبه نیز نایین، ورزنه، چوپانان، انارک، خوروبیابانک، فرودگاه، اردستان، مهاباد را در بر می گیرد.

احتمال جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه های فصلی

بر این اساس درباره لغزندگی سطح جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راههای روستایی به واسطه رگبار باران هشدار داده شده است.

طی شبانه روز گذشته بیشترین میانگین بارش از دهاقان با ۱.۶ میلیمتر، داران با ۶ دهم میلیمتر و انارک با سه دهم میلیمتر بوده است.

دمای هوای استان طی ۲۴ ساعات آینده تغییر محسوسی ندارد، بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خور و بیانک با دمای ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای یک درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا