اخبار استان ها

رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از سمنان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در قالب سفر یک‌روزه، صبح امروز وارد سمنان شده بود، از دو واحد گازی در نیروگاه شهید باکری سمنان بهره‌برداری کرد و تعداد واحدهای گازی به چهار واحد رسید که نویدبخش افزایش ظرفیت تولید برق کشور است.

نیروگاه شهید باکری سمنان قبل از دولت سیزدهم ۳۶۰ مگاوات برق تولید می‌کرد که با افتتاح فازهای بعدی ظرفیت تولیدی این نیروگاه در مجموع در این دولت به یکهزار و ۱۰۰ مگاوات رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری با هدف احداث چهار واحد ۱۸۳ مگاواتی از سال ۸۷ احداث شده بود در دولت سیزدهم مورد حمایت قرار گرفت و تمامی چهار واحد ساخته شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان با ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و سرمایه‌گذاری شرکت توسعه معادن و فلزات با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

دو واحد تولید برق این نیروگاه از زمان تأسیس دارای ظرفیت ۱۶۰ مگاواتی بود همچنین احداث ۲ واحد جدید این نیروگاه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که نخستین واحد آن در مدت کمتر از ۵ ماه، با شبکه سراسری سنکرون شد و در ادامه واحد چهارم این نیروگاه فرودین ماه با شبکه سنکرون شد.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تأمین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته در شرایط ایزو اجرایی شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری، در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان- دامغان واقع است که در دی ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۶۸۶ مگاوات برق است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا