بازار‌های مالی ، بورس و بانک

افزایش ۱۳۱هزار واحدی شاخص بورس در هفته نخست اسفند

– اخبار اقتصادی –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۴روز معاملاتی تعداد ۵۱میلیارد و ۴۳۱میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۶۳هزار و ۵۱۰میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۱۵۹هزار و ۹۱۶دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۹۷٫۵۶ درصد افزایش، ۷۰٫۸۳ درصد رشد و ۳۱٫۵۱درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۸میلیون و ۱۹۰میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۴۰هزار و ۵۳۵میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۶٫۷۹ و ۵۱٫۲۴ درصد رشد همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۱۳۱هزار و ۷۹۸واحد افزایش، معادل ۸٫۶۴ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۶۵۶هزارو ۵۹۳واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۲۸هزار و ۴۲۳واحد افزایش، معادل ۵٫۹۹درصد رشد کرد و رقم ۵۰۳هزار ۲۰۲واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۱۰هزار و ۹۰۴واحد رشد به رقم یک میلیون و ۲۶۵هزار و ۵۰۴واحد و شاخص بازار دوم با ۲۲۱هزار و ۱۶۸واحد افزایش، به عدد ۳میلیون و ۱۷۳هزار و ۹۵۱واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۹٫۶۱درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۷٫۴۹درصد رشد همراه شدند.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا