تکنولوژی

امکان درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در توئیتر فراهم شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، اسپیس‌ایکس و توییتر از یک قابلیت نوآورانه دیگر که با هدف بهبود سودآوری توییتر و کمک به تولیدکنندگان محتوا ایجاد شد، رونمایی کرد.

ایلان ماسک اخیراً در لیست پیاده‌سازی‌های رادیکالش برای بهبود عملکرد توییتر اعلام کرده سازندگان محتوا از این پس می‌توانند در پلتفرم این رسانه اجتماعی از محتوای خود کسب درآمد کنند.

ماسک در توییتی اعلام کرد که این شبکه اجتماعی به‌زودی روش جدیدی برای درآمدزایی از محتواها را فراهم خواهد کرد.

او در پست خود از عرضه قابلیتی خبر داد که مطالب را پشت یک دیوار پولی قرار می‌دهد تا کاربرانی که نمی‌خواهند اشتراک یک کاربر را خریداری کنند، با پرداخت پول جداگانه بتوانند به یک مطلب دسترسی داشته باشند.

کاربران توییتر می‌توانند از تمامی انواع پست‌هایی که در این شبکه‌ی اجتماعی منتشر می‌کنند، درآمد کسب کنند.

روش کسب درآمد توییتر قابلیتی به نام «اشتراک» Subscriptions است. به‌لطف «اشتراک» Subscriptions می‌توانید ماهانه مبلغ مشخصی از دنبال‌کنندگان دریافت و محتوای اختصاصی برایشان منتشر کنید.

ویژگی «اشتراک» به کاربران توییتر این امکان را می دهد که از فالوورهای خود ماهیانه «از یکی از قیمت های پیشنهادی توییتر» دریافت کنند. پس از پرداخت، مشترکین به محتوای انحصاری سازندگان دسترسی پیدا می کنند که در دسترس عموم نیست.

توییتر به سازندگان محتوا در ابتدا اجازه می‌دهد ۹۷ درصد درآمدشان را برای خود نگه دارند. اما وقتی درآمدشان به ۵۰ هزار دلار رسید، این میزان تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد. این رسانه اجتماعی با درگاه پرداخت Stripe برای پرداخت پول سازندگان محتوا در توییتر وارد همکاری شده است.

سهم درآمد تنها پس از کسب حداقل مبلغ ۵۰ دلار توسط کاربر آغاز می‌شود. حتی اگر حساب توییتر سازنده به هر دلیلی به حالت تعلیق درآمده باشد، خدمات اشتراک غیرقابل استرداد است. در چنین سناریوهایی، کاربران باید به صورت دستی اشتراک خود را لغو کنند تا از پرداخت‌های ماهانه خودکار به حساب‌های غیرفعال توییتر جلوگیری کنند.

کاربران کریپتویی توییتر نیز که سال‌هاست با انتشار پست‌های‌شان در توییتر، اعتبار و فالوورهای زیادی به دست آورده‌اند، از معرفی اشتراک‌های سازنده محتوا با آغوش باز استقبال می‌کنند.

از زمان فروش توییتر به ماسک، این شبکه‌ اجتماعی متن‌محور میزبان تغییرات مهمی شده است تا ضمن مدیریت هزینه‌ها، به درآمد بیشتری دست پیدا کند. یکی از کارهای مهم‌ ایلان ماسک، اخراج هزاران نفر از نیروهای توییتر و بازطراحی سرویس اشتراکی توییتر آبی بود.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا