اخبار استان ها

احداث جاده دسترسی به روستاهای آورگان ضروری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، عبدالله صفیان امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم فروردین‌ماه_ در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با توجه به کلنگ‌زنی اورژانس ۱۱۵ شهر فرادنبه و مساعدت یک خیر به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان، ضروری است که این مرکز سریع‌تر احداث شود.

وی افزود: با توجه به دریافت مجوز تبدیل ساختمان خیرساز سرای امید شهر فرادنبه به درمانگاه تأمین اجتماعی از صندوق بازنشستگی، انجام این امر همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان را می‌طلبد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم راه‌اندازی اورژانس خیرساز بروجن در شهرک الهیه تصریح کرد: با توجه به اینکه یک خیر همکاری لازم را انجام داد، افتتاح این مرکز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای انجام توافقات شهرداری و مرکز بهداشت به منظور معاوضه درمانگاه شماره دو شهر بلداجی باید جلسه ویژه برگزار شود، تصریح کرد: با توجه به جمعیت روستای آورگان و آمار بالای مراجعان به بلداجی برای رفع مشکل درمانی، پزشک شبانه‌روزی برای این روستا ضروری است.

صفیان ضمن درخواست دو دستگاه خودرو به بیمارستان بروجن افزود: با توجه به تجربه چندین ساله داروخانه شفابخش بلداجی و دستور از سوی وزیر بهداشت مبنی بر واگذار نکردن این داروخانه، تجدید نظر در واگذاری این داروخانه از جمله مطالبات مردم شهر بلداجی است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: احداث جاده دسترسی به روستاهای آورگان، سیبک، کلبی بک، گلوگرد و حسین‌آباد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به بیمارستان تازه تأسیس بروجن اظهار کرد: بسیاری از شهرستان‌های اطراف بروجن نیز از این بیمارستان استفاده می‌کنند و ۹۰ درصد زنان باردار برای زایمان به شهرستان بروجن می‌آیند اما این بیمارستان بسیاری از امکانات جدید کشور و دنیا را ندارد و باید تجهیز شود.

صفیان با تاکید بر ظرفیت شوراهای بخش و شهرستان، افزود: شوراها ابزار قوی و مؤثر در کنار دولت و شوراهای شهر و روستا هستند که با پیگیری مسئولانه وظایف خود می‌توانند گره‌گشای مشکلات مردم باشند، بر همین اساس نباید حالت انفعالی به خود بگیرند، چراکه اگر شوراهای فرادست نقش خود را به درستی ایفا کنند، می‌توانند در پیشبرد سیاست‌های نظام و اهداف توسعه‌ای شهرستان نقش مؤثری داشته باشند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا