پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از اخذ سند مالکیت برای موقوفات گلپایگان تا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان همزمان با دهه وقف ۷ سند مالکیت جدید برای موقوفات شهرستان گلپایگان اخذ کرده است.

وی در ادامه افزود: با اخذ این اسناد جدید ۸ رقبه این شهرستان با کاربری مزروعی به مساحت ۲۵ هزار و ۳۸ متر مربع به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سند دار شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین از اول سال تا کنون با پی گیری های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان و در راستای حفظ و حراست از موقوفات با رویکرد اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش برای ۵۳ موقوفه شهرستان سند اخذ شده که این امر باعث تثبیت مالکیت ۷۲ رقبه این شهرستان به مساحت ۲۶۶ هزار و ۲۷۲ متر مربع با کاربری های مزروعی، مسکونی، تجاری و… شده است.

**اهدا خون اصحاب وقف در مبارکه

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه مبارکه گفت: به مناسبت دهه وقف جمعی از اصحاب وقف شهرستان مبارکه خون خود را اهدا کردند.

بر اساس این گزارش، علی مبشری اظهار داشت: اهدای خون جهت وقف برای کمک به نیازمندان توسط امام جمعه شهر دیزیچه و جمعی از اصحاب وقف به مناسب دهه وقف انجام شد.

وی در ادامه افزود: این امر در روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه و همزمان با هشتمین روز از دهه وقف با حضور حجت الاسلام و المسلمین صانعی امام جمعه شهر دیزیچه و جمعی از اصحاب وقف با مراجعه به پایگاه اهدا خون شهر مبارکه انجام شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه مبارکه در ادامه گفت: همچنین در ادامه نیز طی آیینی عیادت از بیماران بیمارستان حضرت محمد رسول الله صلی الله علیه و آله با حضور امام جمعه شهر دیزیچه حاج آقا صانعی و جمعی از پرسنل اداره اوقاف مبارکه انجام شد.

علی مبشری در ادامه خاطر نشان کرد: و در ادامه نیز در راستای تجلیل از پدر چهار شهید شهرستان مبارکه آقای ضیائی با وی دیداری انجام شد، در واقع ایشان با اهدا چهار فرزند خود به انقلاب اسلامی و ایران از یزرگترین واقفان شهرستان نیز محسوب می شوند.

** برگزاری مراسم غبارروبی امامزادگان چهار بزرگوار(ع) نطنز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: همزمان با هشتمین روز از دهه وقف حرم مطهر امامزادگان چهار بزرگوار(ع) نطنز غبار روبی و عطر افشانی شد.

 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: همزمان با هشتمین روز از دهه وقف و طی مراسمی ضریح مطهر امامزادگان چهار بزرگوار علیه‌السلام شهر طرقرود نطنز غبار روبی و عطر افشانی شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم همراه با مداحی و قرائت زیار نامه مخصوص این امامزادگان عظیم الشان و با حضور مردم مومن و لایتمدار شهر طرقرود در روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه گفت: این امامزاده مدفن امامزادگان سید عبدالله، سید میر علی، سید ابراهیم و سید محمد علیهم السلام از فرزندان امام موسی بن جعفر علیه السلام می باشد که حرم مطهر ایشان در شهر طرقرود در ۳۵ کیلومتری شهر نطنز واقع شده است.

** برگزاری مراسم غبار روبی امامزادگان بطحا و زین العابدین(ع) اصفهان

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزادگان بطحا و زین العابدین(ع) اصفهان گفت: مراسم غبار روبی و عطر افشانی حرم مطهر امامزادگان بطحا و زین العابدین(ع) اصفهان (درب امام) با حضور شهردار اصفهان و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد.

بر اساس این گزارش،حامد جعفر زاده اظهار داشت: به مناسبت دهه وقف مراسم غبار روبی و عطر افشانی حرم مطهر امامزادگان بطحا و زین العابدین(ع) اصفهان (درب امام) با حضور مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان و حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم روز شنبه ۱۳ آذر ماه و همزمان با هفتمین روز از دهه وقف ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر برگزار شد.

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزادگان بطحا و زین العابدین(ع) اصفهان در ادامه گفت: نسب این امامزادگان بزرگوار طبق عقیده اهالی و بزرگان محل به حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) می رسد و آستان امامزادگان زین العابدین، ابراهیم و بطها (علیهم السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، شهر اصفهان، خیابان ابن سینا و در محله درب امام واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا