اخبار استان ها

کمیته تخصصی ساماندهی وضعیت کودکان کار کاشان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از روابط عمومی شهرداری کاشان، کمیته تخصصی ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابان که ذیل قرارگاه اجتماعی مدیریت شهری قرار دارد با حضور اداره بهزیستی، نیروی انتظامی و ستاد انضباط شهری در محل معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان، برگزار شد.

محمدرضا قنبری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان با اشاره به وظایف مدیریت شهری درخصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان اظهار کرد: مدیریت شهری نسبت به حقوق شهروندی کودکان کار حساس است و اولویت خود را در امر ساماندهی کودکان کار و حفظ رعایت حقوق آنها می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در همین زمینه و با همکاری اداره بهزیستی آموزش‌هایی را برای کودکان در نظر گرفته اما در حال حاضر در کنار این آموزش‌ها که همچنان ادامه دارد جهت رفع این معضل اجتماعی همیاری سایر دستگاه‌های مسئول و سمن‌های اجتماعی را می‌طلبد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان با بیان اینکه در قرارگاه اجتماعی در این خصوص تقسیم کار صورت گرفته است، تصریح کرد: دسته‌بندی و تقسیم کاری صورت گرفته است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند با سرعت عمل بهتری اقدام کنند.

قنبری اضافه کرد: متناسب با همین موضوع و همیاری دادستان عمومی و انقلاب، حکم قضائی صادر شده تا با مافیایی که در پشت صحنه وجود دارد و سوءاستفاده می‌کند و در واقع سوداگری در آن نهفته است، برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌ها گفتگو با خانواده کودکان کار و خیابان است گفت: در این زمینه ضمن برنامه‌ریزی و فراهم کردن بسترهای حمایتی، ارتباط بیش از پیش با خانواده این کودکان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان، نقش کلیدی و تخصصی اداره بهزیستی در ساماندهی کودکان کار را متذکر شد و بر لزوم نقش‌آفرینی شایسته این اداره به عنوان مجموعه مؤثر در کاهش این معضل اجتماعی تأکید کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا