اخبار استان ها

لزوم تجهیز بیمارستان تازه‌تاسیس بروجن

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، عبدالله صفیان امروز _دوشنبه پانزدهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به روند انتصاب مدیران این استان و نارضایتی مردم از این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر مردم گندمان با مشکل واگذاری زمین‌های منابع طبیعی روبه‌رو هستند.

وی افزود: بین مدیران و مردم شهرستان‌های مختلف استان چهارمحال‌وبختیاری با مدیرکل راه و شهرسازی این استان اختلافاتی وجود دارد، این در حالی است که برای بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم به مناطق سرکشی شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: فرهنگسرای بلداجی مشکلاتی دارد و این خلأ بین جوانان این شهرستان حس می‌شود؛ آن‌ها می‌توانند انرژی خود را از طریق پرداختن به هنرهایی همچون موسیقی و تئاتر تخلیه کنند، لذا این مهم نیازمند اهتمام جدی است.

وی با اشاره به بیمارستان تازه‌تأسیس بروجن افزود: بسیاری ازشهرستان‌های اطراف ابروجن نیز از این بیمارستان استفاده می‌کنند و ۹۰ درصد زنان باردار برای زایمان به شهرستان بروجن می‌آیند اما این بیمارستان بسیاری از امکانات جدید کشور و دنیا را ندارد و باید تجهیز شود.

صفیان با بیان اینکه تورم و مشکلات اقتصادی در جامعه به‌گونه‌ای است که اقشار ضعیف جامعه نیاز به حمایت مسئولان دارند، خاطرنشان کرد: مصوبه درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی مرکز شهرستان بروجن دریافت شده است اما زمینی برای این منظور وجود ندارد و نیازمند همکاری است، بخش بلداجی نیز به احداث یک درمانگاه تأمین اجتماعی نیاز دارد.

نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اجرای طرح محرومیت‌زدایی گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای شهرستان‌ها، بیشتر در روستاها هزینه می‌شود و گاهی شهرها از آن بی‌بهره می‌مانند، این در حالی است که علاوه بر روستاها به شهرها نیز باید توجه شود.

وی با اشاره به جراحی بزرگ اقتصادی دولت تاکید کرد: برای ساماندهی بسیاری از تخلفات، اقدامات یارانه‌ای و ساماندهی شدن توزیع نهاده‌های دامی انجام شد و نیاز است در این راستا تدابیر بیشتری لحاظ شود.

صفیان با بیان اینکه سرمایه انسانی یکی از عوامل مهم در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: آموزش مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده و تاب‌آوری اجتماعی برای زنان و دختران در راستای بهبود کیفیت زندگی، برگزاری دوره مهارت‌های ده‌گانه زندگی با محوریت مدیریت استرس و راهکارهای شاد زیستن در شرایط بحرانی برای بانوان استان چهارمحال‌وبختیاری باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا