اخبار صنعت، معدن و تجارت

این سفینه فضایی برای زمین طراحی شده!/ عکس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،درحالی که ما هنوز درگیر اخبار ضد و نقیض از واردات خودروهای دسته دوم هستیم و برای خرید یک ماشین ۱۲ هزار دلاری، باید چندین ماه در صف بمانیم، شرکت‌های پیشرو در دنیا به فکر ۵۰ سال آینده هستند و قصد دارند تا با ایده‌های جاه طلبانه، سرمایه و پول را به سمت شرکت خود جذب کنند. خودرو کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE هم دقیقا با همین طرح و ایده به میدان آمده و می‌خواهد تا چشم همه را به سمتش خودش معطوف کند.

مشخصات فنی و امکانات لانچیا Pu+Ra HPE

نام این خودرو مفهومی، مخفف عبارت “High Performance Electric” است که به نوعی از عملکرد جذاب آن در مشخصات فنی و استفاده از موتورهای برقی حکایت دارد. هرچند که فعلا از توان این موتورهای برقی خبری نداریم اما می‌دانیم که در هر بار شارژ شدن باتری‌ها، می‌توانند ۷۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کنند و برای شارژ مجدد، فقط به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارند. همچنین اگر با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید، مصرف انرژی موتورهای برقی به کمتر از ۱۰ کیلو وات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر می‌رسد.

خودرو برقی و مفهومی لانچیا Pu+Ra HPE به سیستم رابط کاربری S.A.L.A مجهز شده اما این سیستم چیست؟ به لطف SALA می‌توانید محیط خودرو را مطابق با شرایط مسیر و خلق و خوی سرنشینان تنظیم کنید. از تنظیم صندلی‌ها تا سیستم تهویه مطبوع یا نورپردازی و سیستم پاشش عطر خودرو، همگی از طریق این سامانه انجام می‌شوند. حتی می‌توانید یک پروفایل مخصوص را برای گروه دوستان یا خانواده خود درست کنید تا اتمسفر کابین، دقیقا با شرایط دلخواه شما هماهنگ باشد.

خودرو کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE

خودرو کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE

این سفینه فضایی برای زمین طراحی شده!/ عکس

طراحی ظاهری و چهره لانچیا Pu+Ra HPE به قدر کافی مشخص است و نیازی به توضیح ندارد؛ فقط باید بگوییم که آینه‌های جانبی این خودرو با اینکه از نوع دوربین دار و مدرن هستند، اما باز هم با اکثر کانسپت‌های جهان فرق دارند. این آینه‌های جانبی در جهت کاهش ضریب درگ خودرو و کمتر شدن مصرف انرژی، به داخل بدنه می‌روند. همچنین طراحی رینگ‌ها هم کاملا آیرودینامیکی و بر اساس همین فلسفه انجام شده.

خودرو کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE

ماشین برقی مفهومی Lancia HPE

ماشین کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE یک خودرو ایتالیایی است، پس چرا کابین آن ایتالیایی نباشد؟ طراحی و ساخت داشبورد و مبلمان اتاق لانچیا Pu+Ra HPE به شرکت ایتالیایی Cassian سپرده شده تا با الهام از معماری خانه‌های ایتالیایی و با استفاده از متریال‌هایی مثل چوب، پشم و پارچه، حس راحتی و خانه بودن را به سرنشینان القا کند.

خودرو کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE

ماشین برقی مفهومی Lancia HPE

ماشین برقی مفهومی Lancia HPE

کابین خودرو کانسپت برقی لانچیا Pu+Ra HPE به تنهایی، به یک مطلب جدا نیاز دارد. فقط به فرم و هندسه داشبورد توجه کنید؛ تا به حال داشبورد متحرک با سیستم تمام لمسی را دیده بودید؟ ابعاد این نمایشگر لمسی شاید از ۲۴ اینچ هم بیشتر شود. حتی نمایشگر کلاستر دیجیتال هم به صورت «جمع شونده» طراحی شده تا زمانی که خودرو در حالت اتوپالوت است، فضای کابین را اشغال نکند. البته کار هنوز تمام نشده و به این مجموعه، یک نمایشگر هدآپ دسپلی ۱۵ اینچی را هم اضافه کنید. اگر کمی وسواس را کنار بگذاریم، باید گفت که چنین طرحی را قبلا در بی ام و آی دی ویژن یا نیسان مکس اوت هم پیاده شده بود.

ماشین برقی مفهومی Lancia HPE

فعلا در مورد اینکه چه خودرویی بر اساس لانچیا Pu+Ra HPE ساخته خواهد شد، هیچ اطلاعاتی نداریم اما محصولات برقی و مدرن این شرکت قرار است از سال ۲۰۲۸ به میدان بیایند پس فقط ۵ سال صبر کنید تا هنر ایتالیایی‌ها را ببینید.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا