نفت،گازو پتروپالایش

افزایش ۷ هزار و ۷۰۰ مگا وات برق در سال ۱۴۰۲

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود هفت هزار و ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه خواهد شد که هزار مگاوات از این میزان مربوط به مدیریت مصرف مشترکان خانگی‏، اداری و عمومی خواهد بود. سه هزار مگاوات نیروگاه‌هایی که به وسیله وزارت نیرو احداث می‌شوند نیز به مدار اضافه خواهند شد.

وی ضمن اشاره به تفاهم نامه‌ای که وزارت نیرو و وزارت صمت امضا کرده است گفت: حدود ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌هایی است که از سوی صنایع بزرگ کشور احداث شده و بر اساس این تفاهم‌نامه می‌باشد.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: همچنین پیش بینی می‌شود حدود ۸۵۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر و ۱۸۸ مگاوات نیروگاه‌های مقیاس کوچک افزایش ظرفیت داشته باشند و حدود هزار مگاوات نیز رفع محدودیت نیروگاه‌هایی که فرسوده بودند به مدار اضافه خواهد شد و ۷۰۰ مگاوات نیز افزایش ظرفیت در نیروگاه‌هایی که آسیب جدی دیده بودند و از مدار تولید خارج شده بودند.

وی همچنین در حوزه انتقال نیز پیش بینی کرد طرح‌های خط و پست انتقال که دارای اولویت هستند تا قبل از تابستان آماده شوند. این بخش شامل ۶۳ طرح در ۴۷ ساخت‌گاه هستند.

منبع خبر :

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا