اخبار استان ها

ایجاد مراکز تفریحی رونق گردشگری را به‌دنبال دارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمود بهارلویی امروز _دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه یکی از عوامل مهم توسعه استان، سرمایه‌گذاری است که هر چه بیشتر باشد، معضل بیکاری کم خواهد شد، اظهار کرد: ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری شهری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باعث رونق گردشگری و ایجاد نشاط عمومی می‌شود.

وی افزود: شهرستان بن با قرار گرفتن در مسیر ارتباطی چند استان همچون اصفهان و فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای قابلیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به کوتاهی ادارات متولی امر در پاسخگویی به مطالبات مردمی تصریح کرد: مشاهده می‌شود افرادی نسبت به دریافت مجوز طرح از ادارات مختلف اقدام می‌کنند اما طرح را رها کردند و شروع بکار نمی‌کنند که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی این افراد و لغو مجوزها اقدام کند تا افراد دیگر بتوانند مجوز گرفته و کار کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به موفق نبودن اجرای طرح گردشگری شیدا توسط سازمان همیاری‌ها وشهرداری‌های استان، نیاز است بخش خصوصی در زمینه گردشگری و توریستی ورود کند تا با ایجاد شغل در منطقه باعث رفع بیکاری شود و از مهاجرت جوانان جلوگیری به‌عمل آید.

بهارلویی با بیان اینکه سرمایه‌گذار طرح اقامتی «آلان» در شهرستان بن مشکلاتی دارد، گفت: این طرح یکی از طرح‌های مطالعه شده قابل تحسین است که در زمینی به مساحت ۳۷ هکتار طراحی و مطالعه و با حمایت‌ها و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر یان‌چشمه سرمایه‌گذار جذب شده است؛ مقرر بود از سال ۱۳۹۴ شروع بکار کند که تاکنون در پیچ و خم ادارات متولی امر از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و میراث فرهنگی و گردشگری استان مانده است.

وی از تشکیل و فعال کردن کارگروه اقتصادی شهرستان‌ها خبر داد و گفت: مشکل سرمایه‌گذار مجتمع اقامتی آلان شهر یان‌چشمه بررسی و نسبت به رفع مشکل اقدام می‌شود.

بهارلویی با اشاره به نبود دستگاه سونوگرافی، کارشناس رادیولوژی و آزمایشگاه مرکزی دولتی در شهرستان بن و دریافت مجوز برای استقرار دستگاه دیالیز افزود: تخصیص امکانات به مراکز درمانی شهرستانی باعث کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی استان می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری‌های شهرستان بن با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستند و درآمد آنها بسیار محدود است و پاسخگوی هزینه‌های شهر نیست، لذا روند توسعه به کندی انجام می‌شود که این امر در نهایت موجب زیان شهروندان خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا