حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

مراقب اپلیکیشن های اندرویدی جعلی دریافت رمز یک‌بارمصرف باشید/آموزش پلیس راهور به ۱۲ هزار موتورسوار اصفهانی/کشف ۶۰ کیلو تریاک در “خوروبیابانک”/دستگیری ۲ توزیع کننده حرفه ای مواد مخدر در سمیرم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی”  گفت: با توجه به الزام بانک ها برای عملی کردن رمزهای یکبار مصرف (پویا)، کلاهبرداران سایبری با طراحی اپلیکیشن های جعلی رمز ساز به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند تا بدین وسیله با دسترسی به اطلاعات کاربران نسبت به خالی کردن حساب آن ها اقدام کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: جهت فعال‌سازی، نرم‌افزار جعلی از کاربر اطلاعات کارت‌بانکی نظیر شماره کارت،cvv2، رمز اینترنتی ایستا و تاریخ انقضای کارت را می کند که درنهایت با توجه به فعال بودن رمز دوم ایستا منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه  برای دریافت رمز یک بار مصرف نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت نام در هیچ سایتی نمی باشد، گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می کنیم به پیام ها و درخواست‌های مشکوک بخصوص پیامک‌ها از خصوط شخصی اعتنا نکرده و اپلیکیشن های مورد نیاز را از منابع معتبر و رسمی دریافت کنند، همچنین حتماً برای نصب و فعال‌سازی رمز دوم پویا به سایت رسمی بانک مربوطه مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند به‌صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و همچنین گزارش جرائم سایبری به وب‌سایت ‎www.cyberpolice.ir بخش گزارش مردمی مراجعه کنند.

کشف ۴ کیلو ماده مخدر شیشه در “شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از کشف ۴ کیلو ماده مخدر شیشه در بازرسی از یک سواری زانتیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شاهین شهر مطلع شدند یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله ای هستند که وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی افزود:در این خصوص یک سواری زانتیا شناسایی و متوقف شد که در بازرسی از آن ۴ کیلو ماده مخدر شیشه کشف شد.

سرهنگ بساطی اظهار داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

آموزش پلیس راهور به ۱۲ هزار موتورسوار اصفهانی

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان گفت: کارشناسان پلیس راهور استان به بیش از ۱۲ هزار موتورسیکلت سوار اصفهانی طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال آموزش داده اند.

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: رویکرد پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان رویکرد آموزش محوری و فرهنگ سازی است.

وی افزود: در همین راستا کارشناسان پلیس راهور استان در جمع موتورسیکلت سواران حضور و آموزش های لازم را ارائه داده اند.

این مقام انتظامی بیان داشت: آموزش یکی از مهم ترین اهداف پلیس است و بحمدلله مجموعه پلیس راهور اصفهان موفق شد طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال به بیش از ۱۲ هزار موتورسیکلت سوار آموزش های لازم را ارائه دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان همچنین اشاره ای نیز به اعمال قانون متخلفان رانندگی کرد و افزود: طی ۱۰ ماهه امسال ۳۲۷ هزار و ۶۵۴ موتورسیکلت سوار متخلف مورد اعمال قانون قرار گرفته اند که مهم ترین تخلفات شامل عبور از چراغ قرمز، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده رو و حرکت خلاف جهت می باشند.

سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار داشت: همچنین ۵ جلسه آموزشی در راستای افزایش ارتقای ایمنی موتورسواران در استان اصفهان با عنوان “کلاهی برای زندگی” برگزار شده که امید است با یاری خدای متعال تا سال ۱۴۰۰ به ۵۰ جلسه ارتقاء یابد.

کشف ۶۰ کیلو تریاک در “خوروبیابانک

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف ۶۰ کیلو تریاک و دستگیری یک سوداگرمرگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “نعمت خلیلی” اظهار داشت: عوامل ایست و بازرسی شهرستان “خوروبیابانک” به یک دستگاه سواری چری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۶۰ کیلو تریاک که در ۲۴عدد بطری بزرگ ۷ عدد بطری متوسط و ۱۴عدد بطری کوچک بودند کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

دستگیری ۲ توزیع کننده حرفه ای مواد مخدر در سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از دستگیری ۲ توزیع کننده حرفه ای مواد مخدر و کشف ۶۹۴ گرم شیشه و هروئین خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سمیرم و اطلاع از فعالیت ۲ توزیع کننده حرفه ای مواد مخدر در حوزه استحفاظی این شهرستان ، ماموران مجرب پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی های لازم و طی یک عملیات غافگیرانه هر ۲ سوداگر دستگیر و از مخفگیاه آنها بازرسی شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی بعمل آمده از مخفیگاه متهمان ۶۳۱ گرم هروئین و ۶۳ گرم شیشه کشف و هر ۲ نفر به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان داده نخواهد شد.

توقیف محموله طلای قاچاق در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از توقیف یک محموله طلای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در بازرسی از بار یک مسافر خروجی خبر داد.

سرهنگ “ذبیح الله دلاور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مستقر در گیت بازرسی فروگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با دقت نظر و هوشیاری بالای خود حین کنترل و بازرسی وسایل بار یکی ازمسافران خروجی متوجه مورد مشکوکی در آن شده و بلافاصله وسایل بار این مسافر را مورد بازرسی دقیق تر قرار دادند.

وی افزود: در این عملیات، ماموران موفق شدند مقدار ۶۰۵ گرم طلای فاقد مجوز و قاچاق که به شکلی ماهرانه در داخل کیف جاسازی شده بود را کشف کنند.

سرهنگ دلاور با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله طلای قاچاق را ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کردند اظهار داشت: مسافر مذکور قصد داشت این مقدار طلاجات را به صورت قاچاق به یکی از کشورهای خارجی منتقل کند که با هوشیاری ماموران در انجام نقشه خود ناکام ماند.

پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از توقیف طلاهای قاچاق و تشکیل پرونده قضائی برای فرد متهم خبر داد و گفت: ماموران پلیس فرودگاه با دقت و تیزهوشی بالا و استفاده از دستگاه های مُدرن مراقب هرگونه ورود و خروج غیر قانونی و قاچاق کالا هستند و اجازه سؤ استفاده به مجرمان نمی دهند.

انبار میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان لو رفت

گروه استان ها _ اصفهان_ سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی انبار حاوی محموله مواد خوراکی و لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” کامران ریاحی” با اعلام این مطلب به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تیزهوشی و اشرافیت بالای خود از دپوی محموله ای از اقلام خوراکی و لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق در یکی از انبارها مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات خود طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه ۴ هزار و ۶۳۷ قلم انواع مواد خوراکی، شامل روغن زیتون، آدامس و شکلات، بیسکوئیت و کمپوت، یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نشاسته و ۳ هزار و ۳۷۲ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش این محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۵ نفر که اقلام مربوطه متعلق به آنان بودند شناسایی و با تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ ریاحی از استمرار و تشدید طرح ها و برنامه های مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و گفت: رسیدگی به پرونده های کلان و به اصطلاح دانه درشت های قاچاق در دستور کار جدی پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان قرار دارد و ماموران این پلیس با کسانی که به صورت عمده و گسترده اقدام به تهیه و توزیع کالاهای قاچاق در بازار کرده و باعث ایجاد مانع بر سر رونق تولید در جامعه شوند برابر با قانون برخورد می کنند.

اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح کلانتری های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با هدف مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان پر خطر و ارتقاء سطح امنیت عمومی ،پیش بینی و پیشگیری ازوقوع جرایم با رویکرد انتظامی به خصوص در نقاط جرم خیز، آلوده و درمعرض تهدید مجرمین و همچنین پیشگیری از گسترش کانون های جرم در سطح شهرستان این فرماندهی ضمن برنامه ریزی و همکاری پلیس های تخصصی و استفاده حداکثری ازظرفیت های موجود طرح عملیاتی ظفر ۱۱۹ در سطح کلانتری های کلانشهر اصفهان به اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: ۲۸ نفر از خرده فروشان مواد مخدر در این طرح شناسایی و با حکم مقام قضائی از منزل آنها بازرسی که در نتیجه مقدار ۷ کیلو و ۸۵۲ گرم انواع مواد مخدر، کشف شد.

سرهنگ خدادوست با اشاره به توقیف دو دستگاه خودرو و یک دستگاه موتوسیکلت در این خصوص خاطر نشان کرد : طرح مبارزه با خرده فروشان و هنجارشکنان با تمام توان استمرار خواهد داشت.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۲۸ نفر خرده فروش و ۳۱ نفر معتاد دستگیر که پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مخدر کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از شهروندان خواست هر گونه مورد مشکوک و یا اطلاع از فعالیت خرده فروشان مخدر را به ۱۱۰ گزارش کنند.

اختلاف خانوادگی آتشی که دامن کودکان را می گیرد

خانواده ای که در آن محبت کافی به کودکان ، نوجوانان و جوانان عرضه نمی شود ، خانواده ای نابسمان است و موجب نارسایی در ابعاد مختلف رشد جسمانی ، روانی ، عاطفی و به خصوص اجتماعی آنان می شود.یک نگاه محبت آمیز یا نوازش مهربانانه ، رفتار نوجوان را به سوی خلاقیت ، خیر ونیکی تغییر جهت می دهد.

بدون ترید توجه کردن و محبت کردن یک نیاز روانی و تقویت کننده مثبت است اما باید آگاه باشیم کجا ، کی ، به چه میزان وچگونه از این تقویت کننده استفاده کنیم.

از عوامل بسیار مهمی که باعث فرار کودکان و نوجوانان از منزل می شود ، اختلاف خانوادگی بین والدین است. زیرا آنچه که درخانواده او حکم فرما بوده وجود یک نظام خشک و سخت گیر درخانه بوده است.بد رفتارهای جسمی و طرد شدن از سوی خانواده فرزند  را مجبور می کند که برای رهایی از درد ، رنج ، احساس حقارت و خرد شدن شخصیت خود از خانه بگریزد.

خانواده ای که پر از تشنج و اختلاف است ، نقش مهمی در کژ رفتاری نوجوان دارد. زیرا منازعه پدر ومادر ، پرخاش ها وکشمکش های خانواده شرایط نامطلوبی برای زندگی فرزندان ایجاد می کند.

هر چه میزان اختلاف بین والدین شدیدتر باشد ، والدین نه تنها کمتر قادر خواهند بود که پدر ومادر خوب ونمونه ای برای فرزندان خود باشند ، بلکه به همان مقدار نیز رفتارهای ناسازگرانه ، ضد اجتماعی و اختلافات شخصیتی را برای آنان به همراه دارد که یکی از این رفتارها فرار از منزل می باشد.

از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است برای پیشگیری و عدم گسترش آسیب های اجتماعی از جمله فرار کودکان و نوجوانان از منزل باید ۳ اولویت : توجه به خانواده ، توجه به افراد در معرض خطر و توجه به بزه دیدگان را مدنظر داشت.

با حمایت از خانواده ، اتخاذ استاندارد های مناسب در ساخت و ساز مناطق مسکونی و توسعه روش های حل و فصل اختلاف خانوادگی ، ارتقاء مهارتهای تربیتی والدین و حمایت از نوجوانان و جوانانی که دارای مشکلات هستند اقدام گردد.

درحقیقت می توان گفت که ، عدم آگاهی والدین از مهارتهای تربیتی ، چگونگی ارتباط با فرزند و بی توجهی به نیازها و خواسته های فرزند، وضعیتی را به وجود خواهد آورد که فرزندان محیط بیرون از خانه و معاشرت با دوستان و همسالان را به خانواده خود بیشتر ترجیح دهند.

محبت و توجه کردن والدین  موجب رشد فرزند می شود و در درون او امنیت روانی – اجتماعی ایجاد کند. نوجوانانی که از محبت و توجه محروم بوده اند معمولاٌ احساس ناامنی روانی و عدم آرامش می کنند. آنها احساس مسئولیت نمی کنند و از نظر سازگاری مشکل دارند. اعتماد به نفس در آنان ضعیف است و برای جلب توجه و خود نمایی به روشهای نامطلوب دست می زنند که فرار از منزل یکی از این روش ها است.

تهیه و تنظیم: اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت ۳۷ ، وصیت نامه شهید ” عباسعلی سبزیان

گروه استان ها _ اصفهان _ وصیت من به مردم این است که ، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را هرگز فراموش نکنید. مساجد را خالی نگذارید چون همانطور که امام گفتند مسجد سنگر است و شما باید سنگرها را حفظ کنید.

« …اما پیامی که برای ملت شریف و شهید پرور ایران خصوصاً مردم شهید پرور فین کاشان دارم این است که از گوهری چون مکتب اسلام این چراغی که منزلگاه و مدینه طیبه می باشد که با نور خود همه جان ها را روشن می سازد دوری نکنید و از رهبری دست بر ندارید و حضور خود را کاملاً در صحنه حفظ کنید و به طور کلی مطیع امر امام باشید که ما هر چه داریم از امام است، تا اینکه به مسئولیت عظیم و خطیری که برشما محول شده است انجام وظیفه نمائید. تا اینکه خداوند تبارک و تعالی و امام زمان (عج) را از خود خشنود کرده  و خود را در تمامی دنیا ملتی شریف و شرافتمند و با حیثیت معرفی نمائید.

وصیت دیگر من به مردم این است که ، شعار مرگ بر آمریکا  و مرگ بر اسرائیل را هرگز فراموش نکنید. مساجد را خالی نگذارید چون همانطور  که امام گفتند مسجد سنگر است و شما باید سنگرها را حفظ کنید.»

بخشی از وصیت نامه شهید عباسعلی سبزیان ، محل شهادت: مهاباد سال شهادت: ۱۳۶۲

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

ی زانتیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شاهین شهر مطلع شدند یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله ای هستند که وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی افزود:در این خصوص یک سواری زانتیا شناسایی و متوقف شد که در بازرسی از آن ۴ کیلو ماده مخدر شیشه کشف شد.

سرهنگ بساطی اظهار داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

مراقب اپلیکیشن های اندرویدی جعلی دریافت رمز یک‌بارمصرف باشید

گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلاهبرداری در قالب ارسال پیامک، دانلود و نصب اپلیکیشن جعلی دریافت رمز یک‌بارمصرف به کاربران فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با توجه به الزام بانک ها برای عملی کردن رمزهای یکبار مصرف (پویا)، کلاهبرداران سایبری با طراحی اپلیکیشن های جعلی رمز ساز به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند تا بدین وسیله با دسترسی به اطلاعات کاربران نسبت به خالی کردن حساب آن ها اقدام کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: جهت فعال‌سازی، نرم‌افزار جعلی از کاربر اطلاعات کارت‌بانکی نظیر شماره کارت،cvv2، رمز اینترنتی ایستا و تاریخ انقضای کارت را می کند که درنهایت با توجه به فعال بودن رمز دوم ایستا منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه  برای دریافت رمز یک بار مصرف نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت نام در هیچ سایتی نمی باشد، گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می کنیم به پیام ها و درخواست‌های مشکوک بخصوص پیامک‌ها از خصوط شخصی اعتنا نکرده و اپلیکیشن های مورد نیاز را از منابع معتبر و رسمی دریافت کنند، همچنین حتماً برای نصب و فعال‌سازی رمز دوم پویا به سایت رسمی بانک مربوطه مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند به‌صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و همچنین گزارش جرائم سایبری به وب‌سایت ‎www.cyberpolice.ir بخش گزارش مردمی مراجعه کنند.

آموزش پلیس راهور به ۱۲ هزار موتورسوار اصفهانی

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان گفت: کارشناسان پلیس راهور استان به بیش از ۱۲ هزار موتورسیکلت سوار اصفهانی طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال آموزش داده اند.

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: رویکرد پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان رویکرد آموزش محوری و فرهنگ سازی است.

وی افزود: در همین راستا کارشناسان پلیس راهور استان در جمع موتورسیکلت سواران حضور و آموزش های لازم را ارائه داده اند.

این مقام انتظامی بیان داشت: آموزش یکی از مهم ترین اهداف پلیس است و بحمدلله مجموعه پلیس راهور اصفهان موفق شد طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال به بیش از ۱۲ هزار موتورسیکلت سوار آموزش های لازم را ارائه دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان همچنین اشاره ای نیز به اعمال قانون متخلفان رانندگی کرد و افزود: طی ۱۰ ماهه امسال ۳۲۷ هزار و ۶۵۴ موتورسیکلت سوار متخلف مورد اعمال قانون قرار گرفته اند که مهم ترین تخلفات شامل عبور از چراغ قرمز، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده رو و حرکت خلاف جهت می باشند.

سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار داشت: همچنین ۵ جلسه آموزشی در راستای افزایش ارتقای ایمنی موتورسواران در استان اصفهان با عنوان “کلاهی برای زندگی” برگزار شده که امید است با یاری خدای متعال تا سال ۱۴۰۰ به ۵۰ جلسه ارتقاء یابد.

کشف ۶۰ کیلو تریاک در “خوروبیابانک”

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف ۶۰ کیلو تریاک و دستگیری یک سوداگرمرگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “نعمت خلیلی” اظهار داشت: عوامل ایست و بازرسی شهرستان “خوروبیابانک” به یک دستگاه سواری چری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۶۰ کیلو تریاک که در ۲۴عدد بطری بزرگ ۷ عدد بطری متوسط و ۱۴عدد بطری کوچک بودند کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

دستگیری ۲ توزیع کننده حرفه ای مواد مخدر در سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از دستگیری ۲ توزیع کننده حرفه ای مواد مخدر و کشف ۶۹۴ گرم شیشه و هروئین خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سمیرم و اطلاع از فعالیت ۲ توزیع کننده حرفه ای مواد مخدر در حوزه استحفاظی این شهرستان ، ماموران مجرب پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی های لازم و طی یک عملیات غافگیرانه هر ۲ سوداگر دستگیر و از مخفگیاه آنها بازرسی شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی بعمل آمده از مخفیگاه متهمان ۶۳۱ گرم هروئین و ۶۳ گرم شیشه کشف و هر ۲ نفر به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان داده نخواهد شد.

توقیف محموله طلای قاچاق در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از توقیف یک محموله طلای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در بازرسی از بار یک مسافر خروجی خبر داد.

سرهنگ “ذبیح الله دلاور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مستقر در گیت بازرسی فروگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با دقت نظر و هوشیاری بالای خود حین کنترل و بازرسی وسایل بار یکی ازمسافران خروجی متوجه مورد مشکوکی در آن شده و بلافاصله وسایل بار این مسافر را مورد بازرسی دقیق تر قرار دادند.

وی افزود: در این عملیات، ماموران موفق شدند مقدار ۶۰۵ گرم طلای فاقد مجوز و قاچاق که به شکلی ماهرانه در داخل کیف جاسازی شده بود را کشف کنند.

سرهنگ دلاور با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله طلای قاچاق را ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کردند اظهار داشت: مسافر مذکور قصد داشت این مقدار طلاجات را به صورت قاچاق به یکی از کشورهای خارجی منتقل کند که با هوشیاری ماموران در انجام نقشه خود ناکام ماند.

پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از توقیف طلاهای قاچاق و تشکیل پرونده قضائی برای فرد متهم خبر داد و گفت: ماموران پلیس فرودگاه با دقت و تیزهوشی بالا و استفاده از دستگاه های مُدرن مراقب هرگونه ورود و خروج غیر قانونی و قاچاق کالا هستند و اجازه سؤ استفاده به مجرمان نمی دهند.

انبار میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان لو رفت

گروه استان ها _ اصفهان_ سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی انبار حاوی محموله مواد خوراکی و لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” کامران ریاحی” با اعلام این مطلب به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تیزهوشی و اشرافیت بالای خود از دپوی محموله ای از اقلام خوراکی و لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق در یکی از انبارها مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات خود طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه ۴ هزار و ۶۳۷ قلم انواع مواد خوراکی، شامل روغن زیتون، آدامس و شکلات، بیسکوئیت و کمپوت، یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نشاسته و ۳ هزار و ۳۷۲ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش این محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۵ نفر که اقلام مربوطه متعلق به آنان بودند شناسایی و با تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ ریاحی از استمرار و تشدید طرح ها و برنامه های مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و گفت: رسیدگی به پرونده های کلان و به اصطلاح دانه درشت های قاچاق در دستور کار جدی پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان قرار دارد و ماموران این پلیس با کسانی که به صورت عمده و گسترده اقدام به تهیه و توزیع کالاهای قاچاق در بازار کرده و باعث ایجاد مانع بر سر رونق تولید در جامعه شوند برابر با قانون برخورد می کنند.

اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح کلانتری های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با هدف مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان پر خطر و ارتقاء سطح امنیت عمومی ،پیش بینی و پیشگیری ازوقوع جرایم با رویکرد انتظامی به خصوص در نقاط جرم خیز، آلوده و درمعرض تهدید مجرمین و همچنین پیشگیری از گسترش کانون های جرم در سطح شهرستان این فرماندهی ضمن برنامه ریزی و همکاری پلیس های تخصصی و استفاده حداکثری ازظرفیت های موجود طرح عملیاتی ظفر ۱۱۹ در سطح کلانتری های کلانشهر اصفهان به اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: ۲۸ نفر از خرده فروشان مواد مخدر در این طرح شناسایی و با حکم مقام قضائی از منزل آنها بازرسی که در نتیجه مقدار ۷ کیلو و ۸۵۲ گرم انواع مواد مخدر، کشف شد.

سرهنگ خدادوست با اشاره به توقیف دو دستگاه خودرو و یک دستگاه موتوسیکلت در این خصوص خاطر نشان کرد : طرح مبارزه با خرده فروشان و هنجارشکنان با تمام توان استمرار خواهد داشت.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۲۸ نفر خرده فروش و ۳۱ نفر معتاد دستگیر که پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مخدر کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از شهروندان خواست هر گونه مورد مشکوک و یا اطلاع از فعالیت خرده فروشان مخدر را به ۱۱۰ گزارش کنند.

اختلاف خانوادگی آتشی که دامن کودکان را می گیرد

خانواده ای که در آن محبت کافی به کودکان ، نوجوانان و جوانان عرضه نمی شود ، خانواده ای نابسمان است و موجب نارسایی در ابعاد مختلف رشد جسمانی ، روانی ، عاطفی و به خصوص اجتماعی آنان می شود.یک نگاه محبت آمیز یا نوازش مهربانانه ، رفتار نوجوان را به سوی خلاقیت ، خیر ونیکی تغییر جهت می دهد.

بدون ترید توجه کردن و محبت کردن یک نیاز روانی و تقویت کننده مثبت است اما باید آگاه باشیم کجا ، کی ، به چه میزان وچگونه از این تقویت کننده استفاده کنیم.

از عوامل بسیار مهمی که باعث فرار کودکان و نوجوانان از منزل می شود ، اختلاف خانوادگی بین والدین است. زیرا آنچه که درخانواده او حکم فرما بوده وجود یک نظام خشک و سخت گیر درخانه بوده است.بد رفتارهای جسمی و طرد شدن از سوی خانواده فرزند  را مجبور می کند که برای رهایی از درد ، رنج ، احساس حقارت و خرد شدن شخصیت خود از خانه بگریزد.

خانواده ای که پر از تشنج و اختلاف است ، نقش مهمی در کژ رفتاری نوجوان دارد. زیرا منازعه پدر ومادر ، پرخاش ها وکشمکش های خانواده شرایط نامطلوبی برای زندگی فرزندان ایجاد می کند.

هر چه میزان اختلاف بین والدین شدیدتر باشد ، والدین نه تنها کمتر قادر خواهند بود که پدر ومادر خوب ونمونه ای برای فرزندان خود باشند ، بلکه به همان مقدار نیز رفتارهای ناسازگرانه ، ضد اجتماعی و اختلافات شخصیتی را برای آنان به همراه دارد که یکی از این رفتارها فرار از منزل می باشد.

از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است برای پیشگیری و عدم گسترش آسیب های اجتماعی از جمله فرار کودکان و نوجوانان از منزل باید ۳ اولویت : توجه به خانواده ، توجه به افراد در معرض خطر و توجه به بزه دیدگان را مدنظر داشت.

با حمایت از خانواده ، اتخاذ استاندارد های مناسب در ساخت و ساز مناطق مسکونی و توسعه روش های حل و فصل اختلاف خانوادگی ، ارتقاء مهارتهای تربیتی والدین و حمایت از نوجوانان و جوانانی که دارای مشکلات هستند اقدام گردد.

درحقیقت می توان گفت که ، عدم آگاهی والدین از مهارتهای تربیتی ، چگونگی ارتباط با فرزند و بی توجهی به نیازها و خواسته های فرزند، وضعیتی را به وجود خواهد آورد که فرزندان محیط بیرون از خانه و معاشرت با دوستان و همسالان را به خانواده خود بیشتر ترجیح دهند.

محبت و توجه کردن والدین  موجب رشد فرزند می شود و در درون او امنیت روانی – اجتماعی ایجاد کند. نوجوانانی که از محبت و توجه محروم بوده اند معمولاٌ احساس ناامنی روانی و عدم آرامش می کنند. آنها احساس مسئولیت نمی کنند و از نظر سازگاری مشکل دارند. اعتماد به نفس در آنان ضعیف است و برای جلب توجه و خود نمایی به روشهای نامطلوب دست می زنند که فرار از منزل یکی از این روش ها است.

تهیه و تنظیم: اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت ۳۷ ، وصیت نامه شهید ” عباسعلی سبزیان ”

گروه استان ها _ اصفهان _ وصیت من به مردم این است که ، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را هرگز فراموش نکنید. مساجد را خالی نگذارید چون همانطور که امام گفتند مسجد سنگر است و شما باید سنگرها را حفظ کنید.

« …اما پیامی که برای ملت شریف و شهید پرور ایران خصوصاً مردم شهید پرور فین کاشان دارم این است که از گوهری چون مکتب اسلام این چراغی که منزلگاه و مدینه طیبه می باشد که با نور خود همه جان ها را روشن می سازد دوری نکنید و از رهبری دست بر ندارید و حضور خود را کاملاً در صحنه حفظ کنید و به طور کلی مطیع امر امام باشید که ما هر چه داریم از امام است، تا اینکه به مسئولیت عظیم و خطیری که برشما محول شده است انجام وظیفه نمائید. تا اینکه خداوند تبارک و تعالی و امام زمان (عج) را از خود خشنود کرده  و خود را در تمامی دنیا ملتی شریف و شرافتمند و با حیثیت معرفی نمائید.

وصیت دیگر من به مردم این است که ، شعار مرگ بر آمریکا  و مرگ بر اسرائیل را هرگز فراموش نکنید. مساجد را خالی نگذارید چون همانطور  که امام گفتند مسجد سنگر است و شما باید سنگرها را حفظ کنید.»

بخشی از وصیت نامه شهید عباسعلی سبزیان ، محل شهادت: مهاباد سال شهادت: ۱۳۶۲

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا