حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دیدار فرمانده انتظامی استان اصفهان از دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان /دستگیری سارق اینترنتی و سایر حوادث استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،وی در این دیدار با آرزوی صحت و سلامتی برای دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان اظهار کرد: خدمتگذاران راستین نظام و انقلاب و مجاهدان راه خدا نباید فراموش شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: اگر این افراد را فراموش کنیم؛ در حقیقت دچار منکر شدیم و گناه ما بخشودنی نیست.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: گرامی نگهداشتن یاد خادمان انقلاب، امر به معروف است و همه باید همواره و در هر شرایطی، جویای احوال این افراد باشیم.

در ادامه این دیدار، جدیدی با پاسداشت زحمات نیروی انتظامی در حفظ امنیت استان اصفهان بیان داشت: عملکرد موفق نیروی انتظامی همیشه پیش چشم مردم است و نمیتوان این زحمات را کتمان کرد.

وی در ادامه افزود: بنده از سال ۱۳۳۷ به شغل معلمی مشغول بودم و در کنار آن به دلیل ارادتی که نسبت به حضرت امام خمینی (ره) داشتم به همراه تعدادی از پیشگامان انقلاب اسلامی آشنا و در جهت پیروزی این حرکت مقدس فعالیت کردم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: بنده در اصفهان موفق به تحصیل در دانشگاه و تدریس در دبیرستان ادب شدم و پس از بازنشستگی نیز سالها به عنوان دبیر ستاد اقامه نماز، به مردم خدمت نمودم.

گفتنی است در پایان این دیدار، به پاس زحمات استاد رضا جدیدی، لوح یادبودی از سوی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان به وی اعطا گردید.

 میلیاردها ریال کالای خارجی قاچاق در توقیف پلیس **اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان از توقیف پنج محموله کالای خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال حین ورود به استان خبر داد و گفت : در این رابطه پنج نفر دستگیر شدند.

سردار” مهدی معصوم بیگی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: استان اصفهان به عنوان شریان اصلی اتصال استان های جنوبی به شمالی و شرقی به غربی کشور محسوب شده و به همین جهت همه روزه شاهد عبور محموله های باری بسیار زیادی از مسیرهای استان هستیم که در همین رابطه پلیس ضمن ایجاد امنیت و آرامش در راههای اصلی عبور مجرمان و قاچاقچیان از این مسیرها را به طور ویژه زیر ذره بین دارد.

وی با اشاره به مقابله قاطع پلیس اصفهان با عبور محموله های قاچاق کالا از مسیرهای استان گفت: ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا یکی از گلوگاه های اصلی کنترل و نظارت بر عبور خودروهای باری و به حمد الله با هوشیاری و دقت بالای ماموران مستقر در این ایستگاه اجازه عبور کالاهای خارجی قاچاق و ورود آنان به بازارهای کشور داده نمی شود.

سردار معصوم بیگی گفت: در همین رابطه ماموران مستقر در این ایستگاه صبح امروز طی یک عملیات ویژه به پنج کامیون کشنده حامل محموله کالای خارجی قاچاق که قصد عبور از مسیر استان به سمت تهران داشتند را شناسایی و متوقف کردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد مدارک و مستندات ارائه شده توسط رانندگان خودروها با بار آنها همخوانی نداشت ماموران به بازرسی از داخل خودروها پرداختند که در این نتیجه تعداد هشت پالت الکترو موتور، ۲۰ پالت لنت ترمز، پنج هزار و ۵۳۱ کارتن لامپ ، هزار و ۲۲ کارتن شیرآلات و یک هزار ۸۸۳ کارتن تیغ اصلاح خارجی که همگی به صورت قاچاق بارگیری شده بودند کشف شدند.

سردار معصوم بیگی ارزش محموله های قاچاق را براساس اعلام کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه محموله ها توقیف و به اداره اموال تملیکی استان منتقل و پنج نفر قاچاقچی نیز دستگیر و همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اهتمام جدی این فرماندهی برای برخورد با قاچاقچیان کالا از تقویت گلوگاه های ایست و بازرسی این استان برای کنترل بیشتر بر محموله های باری خبر داد.

رفتار حرفه ای کاربران اینترنت ناکامی مجرمان سایبری می شود**

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان، رفتار هوشمندانه و حرفه ای کاربران اینترنت در مراوده های روز مره را باعث ناکامی مجرمان سایبری عنوان کرد.

 

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: با توجه به اینکه بیشتر قربانیان پرونده های تشکیل شده در این پلیس خود عامل به بزه دیدگی خود هستند به همین جهت از کاربران اینترنت می خواهیم که در مراوده های خود با دیگران در شبکه های اجتماعی بیشتر مراقب باشند و با رفتار حرفه ای و هوشمندانه مجرمان سایبری را ناکام کنند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر آمار وقوع پرونده های جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته گفت: این افزایش وقوع در تمام حوزه های جرایم اقتصادی،اجتماعی و اخلاقی رخ داده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: بسیاری از جرائم به وقوع پیوسته به دلیل بی مبالاتی رفتار کاربران در فضای مجازی اتفاق می افتد و آن هم اعتماد بی جا به افراد غریبه است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: وقتی ما وارد فضای مجازی می شویم و به راحتی و بدون رعایت ملاحظات اخلاقی تصاویر شخصی خود را در اختیار افراد غریبه قرار می دهیم باید انتظار وقوع جرائم اخلاقی و هتک حیثیت را نیز داشته باشیم و یا زمانی که به دیگران اعتماد می کنیم و با فرد غریبه با هدف ازدواج دل می بندیم احتمال اینکه مورد اخاذی ها و سوءاستفاده های مالی و غیراخلاقی قرار بگیریم بسیار جدی است.

وی افزود: در معاملات و مراودات مالی هم همین طور است و باید بسیار محتاط بود و زمانی که کاربران اینترنت قصد تجارت و یا خرید و فروش در فضای مجازی را دارند اول باید از صحت کالا،خدمات و یا آن شرکت ارائه کننده مطمئن شده و سپس اقدام به عقد قرارداد و پرداخت پول کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان ساخت: شهروندان همیشه این نکته را باید مد نظر داشته باشند که فضای مجازی قسمتی از دنیای واقعی ما است و همان رفتارو ملاحظاتی که در دنیای واقعی رعایت می کنند در فضای مجازی هم می بایست به آنها پایبند باشند.

کشف ۱۵۳ کیلوگرم تریاک وهروئین در اصفهان**

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان از انهدام یک باند قاچاق هروئین و کشف مقدار ۱۵۳ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک و هروئین در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.

 سرهنگ”سید تقی حسینی” در گفت و گو با خبر نگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: با اقدمات گسترده علمی و تخصصی ماموران اداره عملیات ویژه این پلیس باندی که به وسیله خودرو های سواری تیز رو و با استفاده از پوشش مسافرت خانوادگی اقدام به انتقال محموله های هروئین از مرزهای شرقی به اصفهان می کرد مورد شناسایی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اشرافیت بالای خود توانستند دو دستگاه خودروی پژو پارس متعلق به قاچاقچیان را حین ورود به اصفهان شناسایی و در یک عملیات تعقیب وگریز آنها را متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کردند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در بازرسی از داخل یکی از خودرو ها مقدار۱۰کیلو و۴۵۰ گرم هروئین کشف و در این رابطه سه مرد و دو زن که از اعضای یک خانواده بودند دستگیر شدند.

سرهنگ” حسینی همچنین از کشف ۱۴۳ کیلو و ۵۰۰گرم تریاک طی عملیاتی دیگر توسط ماموران انتظامی مستقر در منطقه شرق استان خبر داد و گفت: در این رابطه یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ توقیف و یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.

دستگیری سارق اینترنتی**

گروه استان ها- اصفهان_ فردی که بصورت اینترنتی اقدام به سرقت از حساب یکی از شهروندان کرده بود در عملیات کارشناسان پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

 سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : با اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب وی بصورت اینترنتی مبلغ ۳۰ میلیون ریال برداشت شده ، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی های انجام شده در فضای سایبر و انجام اقدامات علمی و تخصصی سرانجام هویت متهم که ساکن اصفهان بود شناسایی و وی طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ویژه دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات این پلیس به بزه انتسابی اقرار و سوء استفاده از اعتماد شاکی و به دست آوردن وجه مورد نیاز خود از این طریق عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه سرقت از حساب درصد بالایی از جرائم سایبری را تشکیل می دهد اظهار داشت: مهمترین عواملی که باعث بروز سرقت های اینترنتی می شود واگذاری کارت های اعتباری به دیگران و یا افشای رمز و اطلاعات حساب بانکی خود است که در این خصوص به شهروندان توصیه می کنیم کارت های بانکی خود را به هیچ وجه در اختیار افراد غیر حتی نزدیکان خود قرار نداده و اگر مجبور به انجام این کار شدند پس از اتمام کار سریعاًنسبت به تغییر رمز آن اقدام و همچنین در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی خود نهایت دقت را نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا