اخبار استان ها

تراز مالی شهرداری قم مثبت است/ وجود ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی

مهرداد توکلی‌مقدم در گفتگویی در قم با اشاره به اهمیت تراز مالی شهرداری و تناسب درآمدها و هزینه‌ها، اظهار کرد: سال ۱۳۹۴ شهرداری قم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت در حالی که بودجه سالانه شهرداری هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: در آن روزها حتی برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری قم مشکلات زیادی وجود داشت و انبوه بدهی به بانک‌ها و پیمانکاران روند شهرداری را دچار مشکل کرده بود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم به با اشاره به شرایط امروز شهرداری از نظر تراز مالی، تصریح کرد: امروز به بانک‌ها از بابت اوراق مشارکت که بعضاً سررسید آن در سال‌های آتی است و همچنین پیمانکاران و بازنشستگان در نهایت دو هزار میلیارد تومان بدهکار هستیم درحالیکه بودجه شهرداری قم به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده و منابع کافی برای تسویه این بدهی‌ها وجود دارد.

توکلی‌مقدم با اشاره اینکه به اندازه ۲۵ درصد از این بدهی منابع نقدی در حال حاضر موجود است، اضافه کرد: اگر منابع در حوزه املاک را در محاسبات وارد کنیم، ظرفیت شهرداری قم بیش از این مقدار بدهی‌ها است.

وی تاکید کرد: برای سال جاری ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در اوراق مشارکت دیده شده است که موعد فروش آنها فصل دوم سال است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به اینکه نتیجه فروش این اوراق و این ظرفیت به صورت کامل به سمت قطار شهری ما منتقل می‌شود، گفت: یک ظرفیت ۲۵۰۰ میلیاردی در حوزه سرمایه گذاری ما در حال حاضر فعال است که محصول آن در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ قابلیت فروش پیدا می‌کند.

توکلی‌مقدم با اشاره به اینکه ارزش بانک املاک شهرداری قم در حال حاضر بیش از هشت هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: بخشی از اتفاقات هم مربوط به اسفندماه سال گذشته برای تحقق سهم شهرداری در اراضی پردیسان است که به این ظرفیت‌ها اضافه خواهد شد و زمینه خوبی برای کار اجرایی در شهر فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری هم سهم شهرداری مشخص نشده بود و در حال پیگیری آن هستیم اظهار کرد: در هزار هکتاری پردیسان نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری قم وجود دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: تمام این حقایق نشان می‌دهد امروز چندین برابر بدهی‌های شهرداری قم ظرفیت اقتصادی در این مجموعه وجود دارد که در حال رایزنی و تلاش برای ارتقای این ظرفیت‌ها هستیم تا شرایط اقتصادی برای کارهای بزرگ فراهم باشد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا