اخبار استان ها

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری خورزوق به صورت کامل محقق شد/ افزایش سرانه فضای سبز شهری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سید فضل‌الله هاشمی امروز -چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه- در نشست خبری اظهار کرد: بودجه سال ۴۰۱ شهرداری خورزوق حدود ۶۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که به صورت کامل محقق شد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای آغاز پروژه‌های عمرانی را اجرای کردیم، افزود: سال جاری و سال ۱۴۰۲ سعی می‌کنیم، پروژه‌ها را به صورت محله‌محور تعریف کنیم تا تمام محلات از پروژه‌های شهرداری بهره‌مند شوند.

شهردار خورزوق با بیان اینکه این شهر چهار محله خورزوق، اسلام‌آباد، دلیگان و سیمرغ دارد، تصریح کرد: سعی کردیم برای هر محله پروژه تعریف کنیم و در طول سال تمام پروژه‌ها را عملیاتی کنیم که بعضی از آن‌ها اجرایی شده و مابقی در حال اجرا هستند.

وی اضافه کرد: مقرر شد سال ۱۴۰۲ نیز با رویکرد محله‌محوری اقدامات را پیش ببریم و پروژه‌ها را تعریف کنیم.

هاشمی با اشاره به پروژه‌های سال ۱۴۰۱ شهرداری خورزوق، اضافه کرد: آسفالت معابر خاکی سطح شهر با مشکلاتی مواجه بود، از این رو اولویت با اجرای آسفالت برای معابر خاکی سطح شهر بود که توانستیم سال جاری حدود ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهر اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه یک سری معابر نیاز به جدول‌گذاری داشت، گفت: ۲۶ هزار متر جدول‌گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

شهردار خورزوق ادامه داد: خیابان طباطبایی، حافظ، تختی، ادامه خیابان ولایت فقیه، معبر کانال آب جنب خیابان ولایت فقیه، فرهنگ، فردوسی آسفالت و زیرسازی شده است، همچنین محور آرامستان دلیگان به طول ۱۳۵۰ متر خیابان‌سازی شده و آسفالت آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌های حاشیه خیابان در بلوار سردار سلیمانی اجرایی شده تا به لحاظ ترافیکی و ایمنی به این خیابان کمک کند، اضافه کرد: به واسطه خیابان‌هایی که در سطح شهر اجرا شد، سرانه فضای سبز شهر خورزوق افزایش یافت.

افزایش ۲۰ درصدی سرانه فضای سبز شهری

هاشمی با بیان اینکه ۳۶ هزار مترمربع توسعه سطح فضای سبز صورت گرفته است، افزود: ۱۹ هکتار فضای سبز سرانه داخل شهر است که با کاشت ۳.۶ هکتار قطعات حدود ۲۰ درصد به این سرانه افزوده می‌شود.

وی گفت: به واسطه افزایش سرانه فضای سبز نیاز به آبیاری و لوله‌کشی وجود داشت، از این رو اجرای شبکه لوله‌گذاری در سطح شهر حدود ۱۵ هزار متر طول اجرای شبکه لوله‌گذاری فضای سبز اجرا شد، همچنین کاشت درخت در سطح شهر تا پایان فروردین‌ماه تکمیل می‌شود، درسال جاری بیش از پنج هزار اصله درخت در سطح شهر کاشته شده است.

شهردار خورزوق اظهار کرد: پنج هزار مترمربع در سطح شهر پیاده‌روسازی انجام شده است، همچنین در راستای روشنایی‌ها و نوروپردازی‌ها مواردی مانند بلوار ولیعصر را پیگیری کردیم تا از حادثه خیز بودن و کم نور بودن معابر جلوگیری و خواسته شهروندان محقق شود.

وی اضافه کرد: در خیابان سردار سلیمانی چراغ‌های LED کم مصرف استفاده شده تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی و ایمنی و روشنایی مناسب شب تأمین شود.

هاشمی افزود: در شهر خورزوق درصد زیادی از سفره‌های قلمکار تولید و صادرات از این شهر تأمین می‌شود، از این رو سعی کردیم این نماد را در قسمت‌هایی از شهر به سمت سفره قلمکار ببریم که انگیزه‌ای برای تولیدکنندگان باشد.

وی گفت: یک سری المان‌های نوری با ایده از طرح‌های سفره قلمکاری در ورودی شهر طراحی و در بته جقه‌ها نام خورزوق را طراحی کردیم، پرچم‌هایی در سطح شهر نیز با نماد سفره قلمکاری به اهتزاز درخواهد آمد تا هنر دستی شهر را نمایان و به شناساندن هرچه بیشتر این هنر کمک کنیم.

شهردار خورزوق با اشاره به تأمین ماشین‌آلات خدماتی شهرداری، تصریح کرد: سه دستگاه اتوبوس داخلی پیش خرید کردیم، همچنین یک دستگاه حمل زباله سطح شهر خریداری کردیم که امیدواریم به زودی دریافت کنیم.

وی با اشاره به مسئله دفع آب‌های سطحی شهر، خاطرنشان کرد: در بارندگی اخیر یک سری نقاط سطح شهر با مشکل آب‌گرفتگی مواجه شد، اما توانستیم طرح دفع آب‌های سطحی شهر را عملیاتی کنیم، امیدواریم بر این اساس رفع مشکلات را در سطح شهر اولویت‌بندی کنیم تا سال‌های آتی با ین مشکلات مواجه نباشیم.

محوطه‌سازی و زمین بازی شهر خورزوق تکمیل شده است

هاشمی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در شهر، افزود: زورخانه شهدای خورزوق (مجموعه فرهنگی شهید زارع) نیز در حال تکمیل است و امیدواریم در اردیبهشت‌ماه سال آینده این زورخانه را افتتاح کنیم ون تقریباً تکمیل است.

وی افزود: محوطه‌سازی و زمین باغ بانوان شهر خورزوق تکمیل شده است اما بخش اداری آن تا اردیبهشت و خردادماه تکمیل خواهد شد، از این رو امیدواریم بهار و تابستان سال آینده بانوان از این باغ استفاده کنند.

شهردار خورزوق گفت: چمن مصنوعی شهدای خورزوق که درخواست چندین ساله مردم بود در ورودی شهر تعبیه شده است، همچنین زیرسازی مجموعه تا آخر سال تکمیل و فنس کشی فروردین‌ماه انجام می‌شود، حدود هشت هزار مترمربع چمن اجرایی شده این در حالی است که حدود ۱۱ هزار مترمربع فضای سبز در سطح کل مجموعه است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در سال جاری، افزود: هفته نکوداشت شهر خورزوق، همایش پیاده‌روی، جشن ستارگان تجلیل از کنکوری‌ها، جشن غدیر از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در سال جاری است.

حدود ۷ هزار پرونده شهرسازی اسکن شده است

هاشمی با اشاره به آغاز اسکن پرونده‌های شهرسازی، گفت: حدود هفت هزار پرونده شهرسازی اسکن کردیم تا به سمت الکترونیکی شدن و حذف فیزیکی پرونده‌های شهرسازی و دولت الکترونیک در شهرداری حرکت کنیم، همچنین به سمت الکترونیکی شدن کمیسیون ماده ۱۰۰ حرکت کردیم.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری شهر خورزوق، خاطرنشان کرد: در خصوص بافت فرسوده یا بافت ناکارآمد شهری از طریق مشاوره در حال برگزاری مناقصه هستیم، این در حالی است که بخشی از بودجه ۱۴۰۲ شهرداری را در این راستا پیش‌بینی کردیم تا طرح بازآفرینی دراین راستا اجرا شود.

شهردار خورزوق گفت: به صورت تقریبی سه لکه بافت ناکارآمد در طرح تفصیلی خوروزق، اسلام‌آباد و دلیگان پیش‌بینی شده است.

تمهیدات لازم برای اسکان مسافران انجام شده است

وی با اشاره به اسکان مسافران نوروزی، افزود: اقدامات لازم برای اسکان مسافران انجام شده است، همچنین کارگروه‌هایی تشکیل و جلساتی با فرماندار در محل شورای اسلامی شهر خورزوق برگزار کردیم.

هاشمی اضافه کرد: آموزش‌وپرورش مدارسی را برای اسکان مسافران پیش‌بینی کردند زیرا به دلیل هم‌جواری خورزوق با اصفهان احتمال سرریز جمعیتی اسکان مسافران در شهر خورزوق وجود دارد از این رو تمهیداتی در این راستا اندیشیده شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا