اخبار استان ها

مدیریت شهری با دستگاه‌های متولی اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب همکاری می‌کند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علی صالحی امروز _یکشنبه هفتم اسفند_ در نطق میان‌دستور هفتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بودجه سال آینده با وقت‌گذاری قابل توجه اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری در یک فرایند سخت و فشرده به جمع‌بندی رسید و در این راستا بیش از ۳۳ جلسه علنی و تلفیق و ۳۰ جلسه کمیسیون‌ها برگزار شد که اتفاقی کم‌سابقه بود.

وی افزود: در کمتر از یک ماه به دلیل قانون درآمدهای پایدار، ۷۵ لایحه در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید که بخش زیادی از آن در حوزه درآمدی است، این موضوع تاکید شورای اسلامی شهر اصفهان را در نظم و انضباط بودجه‌ای نشان می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برخی کلان‌شهرها در مهلت قانونی تصویب این لوایح که پایان بهمن بود، لوایح را تصویب نکردند و از دوم اسفند کار خود را در این زمینه آغاز کردند که به این ترتیب برخی از شهرها دچار بودجه یک‌دوازدهم خواهند شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌محوری اولویت کار مجموعه شورا و شهرداری است از این‌رو در بررسی بودجه تلاش کردیم از جهت تأمین منابع با توجه به نرخ تورم سالانه فشار به مردم وارد نشود.

صالحی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در حوزه درآمدها با توجه به راهگشایی‌هایی که مصوبات اخیر شورا داشته است، مناطق و سازمان‌ها پیشتاز تحقق این موضوع در لوایح درآمدی باشند، در عین حال در حوزه هزینه‌ای با رعایت صرفه و تحقق هزینه‌ای به خصوص تملک دارایی‌های سرمایه‌ای عملکرد بهتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به نوع ورود شورا به بودجه ۱۴۰۲ انتظار این است که معاونت برنامه‌ریزی در حوزه نظارت بر تحقق ردیف‌ها کنترل بیشتری داشته باشند.

اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه‌های تفریحی و گردشگری

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به مدیران استانی و نمایندگان مجلس گفت: شهرداری اصفهان با توجه به همه مشکلات در مسیر رشد کلان‌شهرها، بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی را تصویب کرده است، یعنی تولید ۲۰ هزار کالا و خدمات در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و البته با ضریب‌های بالاتر در رابطه با کسب‌وکارهای واسطه که در این راستا امیدواریم از ظرفیت‌های ملی از جمله بازارهای سرمایه و تسهیلات ملی برای ارائه خدمات به مردم اصفهان بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به رقم‌های بودجه سال آینده شهرداری اصفهان گفت: بالغ بر ۲,۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه فرهنگ با تاکید بر حوزه هنر اصیل ایرانی بودجه تعیین شده است، ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه تفریحی و گردشگری با نگاه به نوجوانان و هشت هزار میلیارد تومان نیز در حوزه حمل‌ونقل عمومی هزینه می‌کنیم که بخش عمده آن بر عهده دولت است.

صالحی اظهار امیدواری کرد: این پیام شورای اسلامی شهر به مدیران استانی و کشوری برسد که در سطح کشور در کنار مدیران شهری رایزنی کنند تا از منابع ملی در اصفهان بهره‌مند شویم.

وی با قدردانی از همکاران بخش‌های مختلف فرهنگی شهرداری به علت برگزاری اقدامات دهه فجر گفت: اتفاقاتی که عصبانیت گروه‌های ضد انقلاب و معاند را به دنبال داشت، مارپیچ سکوت را شکست و پای بیش از ۵۰۰ مجموعه مردمی را به جشن‌ها مردمی انقلاب باز کرد، قابل تقدیر است. به این ترتیب در بهار ۴۴ انقلاب اسلامی یک برگشت به عقب در حوزه مشارکت مردم و البته یک گام رو به جلو داشتیم تا این مناسبت باشکوه برگزار شود و یکی از تأثیرات آن حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود.

عضو هیئت شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم همین تلاش صادقانه و خاضعانه حوزه فرهنگی را در نوروز ۱۴۰۲ همراه با تقویت همدلی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شاهد باشیم و اتفاقات خوب تداوم یابد و در مقابل مشکلات حوزه معیشتی، با مدیریت خوب در جنگ ترکیبی شاهد بهاری باشکوه و گشاده در زندگی مردم باشیم.

دغدغه همدلی و رعایت عفاف و حجاب ضرورت جدی است

صالحی با تذکر جدی به متولیان حوزه عفاف، حجاب و فرهنگ، تصریح کرد: این روزها دغدغه‌های زیادی از جانب مردم اصفهان نسبت به نبود تحرک لازم در بعضی دستگاه‌ها و متولیان فرهنگ که عدد آن به ۳۰ دستگاه می‌رسد، مطرح می‌شود. دغدغه همدلی و رعایت عفاف و حجاب ضرورت جدی است و همه دستگاه‌ها باید در میدان باشند.

وی گفت: شهرداری و شورا با حمایت از مجموعه‌های مردمی تمام‌قد در کنار دستگاه‌هایی که وظایف آن‌ها اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، همیاری و همکاری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: نوروز ۱۴۰۲ به همراه ماه مبارک رمضان در راه است و قبل از اینکه دستگاه‌ها را نوک پیکان انتقادات قرار دهید، نسبت به وظایف خود هوشیار باشید تا در کنار هم یک میزبانی شایسته از مردم و گردشگران داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل مربوط در رابطه با جشنواره فیلم، تئاتر و موسیقی فجر خاطرنشان کرد: این جشنواره در حوزه فرهنگ و هنر بدون حتی یک روز تأخیر با شکوه و استقبال بهتر برگزار شد؛ استراحت برخی افراد در این حوزه فرصتی را برای رویش‌ها و رفع انحصارها فراهم کرد و همدلی تقویت شد که امیدواریم این مسیر رو به رشد در حوزه فرهنگ و هنر ادامه داشته باشد.

وی با تبریک مدال‌آوری‌های اخیر ورزشکاران اصفهانی از جمله محمدرضا صفدریان در مسابقات آسیایی و جهانی، فرزانه فصیحی در دوومیدانی و زهرا رضازاده در لیگ جهانی کاراته گفت: این موفقیت‌ها نوید روزهای روشن برای ورزش اصفهان و برای افتخارات ایران در حوزه ورزش به‌خصوص حوزه ورزش بانوان به‌شمار می‌رود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا