اخبار استان ها

مصوبات متفرقه شورای ششم اصفهان در سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، شوراهای اسلامی شهر برای نخستین‌بار از نهم اردیبهشت ۱۳۷۸ آغاز به‌کار کردند؛ این شوراها که وظایفی همچون انتخاب شهردار، تصویب بودجه سالانه شهرداری و تصویب دیگر لوایح شهری را برعهده دارند، هر چهار سال یک بار توسط شهروندان انتخاب می‌شوند.

پس از حدود ۲۳ سال، دوره ششم مدیریت شهری اصفهان از چهاردهم مرداد ۱۴۰۰ روی کار آمد و محورهای شفافیت و حوزه فرهنگی و دیگر موارد را مورد توجه قرار داد و پس از گذشت حدود ۱۹ ماه لوایح متعددی را مصوب کرده است.

با توجه به اینکه مصوبات حوزه‌های تخصصی شامل حمل‌ونقل، تملک و آزادسازی، مالی و اقتصادی، خدمات شهری، شهرسازی و معماری، فرهنگی و تفریحی و نام‌گذاری معابر را در گذشته مرور کرده‌ایم؛ در ادامه لایحه‌های متفرقه شورای اسلامی شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱ که در صحن علنی این شورا به تصویب رسید را می‌خوانید:

«طرح شفافیت» روی میز شورای شهر

مطابق وظیفه قانونی و مسئولیت اجتماعی که بر عهده شهرداری اصفهان است، لایحه دوفوریتی برای کمک به آزادی زندانیان ارائه شد که با نظر شورای ششم شهر با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تصویب شد.

برای سازماندهی بیشتر خدماتی که از گذشته به مددجویان مجموعه کمیته امداد امام (ره) ارائه شده است، لایحه پیش‌نویس تفاهم‌نامه شهرداری اصفهان و این مجموعه در دستور کار قرار گرفت و مصوب شد که طبق آن، تعهدات طرفین برای ارائه نوع خدمات شفاف‌تر، مشخص و نظام‌مند شد.

طرح پیشنهادی راه‌اندازی سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی بیشتر پروژه‌های شهرداری در جلسه علنی شورا مطرح شد که «طرح شفافیت» به تصویب رسید و بخشی از طرح شفافیت پیش‌بینی شده بود که با قید تأکیدات و جزئیات این طرح، جمع‌بندی کمیسیون عمران به تصویب رسید تا شهروندان در رابطه با پیشرفت پروژه‌های شهرداری اطلاعات لازم را داشته باشند.

طرح الزام شهرداری اصفهان به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است با تاکیداتی که مقام معظم رهبری داشته‌اند در شورای اسلامی شهر مصوب شد تا بتوان در عمل و میدان شاهد کمک گرفتن بیشتر از این شرکت‌ها در حوزه مدیریت شهری باشیم.

با توجه به حجم عدیده‌ای از مطالبات مردم و گرفتاری‌هایی که در مجموعه شهرک شهید کشوری و مجموعه زمین‌های چشمه توتی به شورای اسلامی شهر واصل شده بود و احتمال داشت تخلفاتی در این زمینه انجام شده باشد، طرح تفحص از این دو مجموعه در شورای شهر به تصویب رسید.

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر، لایحه تکمیل قرارداد مشاوره نظارت عالیه و کارگاهی مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان مطرح شد و قرارداد برخی از مشاوران نیاز به تمدید داشت، همچنین معوقاتی از ماه‌های قبل وجود داشت که با توجه به توضیحات ارائه شده اعضای شورای اسلامی شهر، با این لایحه موافقت شد و به تصویب رسید.

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با توجه به تلاش‌هایی که اعضا برای عمل به شعار سال در حوزه تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مطرح شده بود، «طرح تقویت خدمات و اقدامات دانش‌بنیان در مدیریت شهری» پس از جلسات متعدد از ابتدای سال، امروز در صحن به رأی گذاشته شد و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید؛ این طرح ۱۸ ماده‌ای، سوابق قوانین مشابه در شورای اسلامی شهر اصفهان و قوانین سایر بخش‌ها مربوط به مجلس شورای اسلامی را در نظر گرفته بود و تلاش شد طرح جامعی باشد تا تمام بخش‌های شهرداری اصفهان تحرک جدی در این حوزه داشته باشند.

موضوع اصلاح بودجه مقطع مردادماه ۱۴۰۱ با پیشنهادهای اصلاحیه کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان جهت تقویت پروژه‌های پیشران به تصویب اعضا رسید.

لایحه آئین‌نامه شورای توسعه امور بین‌الملل شهرداری اصفهان به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

طرح پیشنهادی تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر برای الزام به استقرار چرخه بهره‌وری در شهرداری اصفهان به رأی گذاشته شد و با توجه به تغییرات و جمع‌بندی‌های انجام شده، مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

«شهربان» تصویب شد

طرح پیشنهادی استفاده از ظرفیت شهروندان مشارکت‌جو در انعکاس چالش‌ها و مشکلات شهری به بحث گذاشته شد که با توجه به بررسی‌های انجام شده در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق، این طرح در قالب طرح «شهربان» به تصویب رسید.

به پیشنهاد شهرک علمی و تحقیقاتی، جایزه ویژه مدیریت شهری در جشنواره شیخ‌بهایی در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه قرار است سه مورد از موضوعات شهری به صورت کاربردی گره‌گشایی شود و طرح‌ها با رویکرد دانش‌بنیان اولویت مدیریت شهری، برای مشارکت در جشنواره آینده در نظر گرفته شود که این پیشنهاد در قالب لایحه به شورا رسید و پس از بررسی، تصویب شد.

لایحه دوفوریتی در خصوص عملیات تکمیل ساختمان‌های موجود در باغ فدک از جمله بازارچه فدک به صورت ترک تشریفات، بررسی شد که دو فوریت این لایحه و اصل آن به تصویب رسید.

واگذاری عملیات تهیه و حمل بتن و تأمین ماشین‌آلات عملیات خاکی جابه‌جایی خطوط انتقال شبکه فاضلاب معارض با پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار که به صورت ترک تشریفات بود در دستور کار قرار گرفت و با توجه به بررسی‌ها، اعضا با قید تاکیداتی با واگذاری آن موافقت کردند.

لایحه‌ای همراه با آئین‌نامه پیشنهادی اجرایی مدیریت اجاره‌بهای بهره‌برداری از محل سایت‌های مخابراتی و ارتباطی در املاک متعلق به شهرداری اصفهان با اعلام نظر کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری ارائه و مقرر شد تعدادی از آنتن‌های مخابراتی که برای شهروندان مشکل ایجاد می‌کند با حمایت شهرداری در مکان‌های مربوط به شهرداری مستقر شود تا الزامات نمای بصری و سایر مسائل ایمنی رعایت شود که در نهایت با بررسی‌های انجام‌شده این لایحه به تصویب رسید.

لایحه دستورالعمل پیشنهادی نحوه محاسبه و دریافت بهای خدمات صدور مجوز حفاری به منظور اجرای ترانشه‌های شرکت‌ها و ساختمان‌های خدماتی به تصویب شورا رسید.

«محمدرضا فلاح» و «مصطفی نباتی‌نژاد» از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای حضور در شورای بهره‌وری به عنوان نمایندگان این شورا از سوی اعضا انتخاب شدند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا