اقتصاد کلان

برخی در منطقه ناامنی زاهدان را دنبال می‌کنند تا توسعه ایجاد نشود

فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح توسعه منطقه زاهدان در مجلس آینده بیان کرد: زاهدان هم ظرفیت و هم محدودیت بالایی دارد؛ برای مثال بندر چابهار به دلیل نزدیک بودن به هند ظرفیت‌های بسیاری دارد که جز خوسته‌های رهبری نیز تقویت آن منطقه است.

 این منطقه اگر تقویت شود و اتصال شرق و غرب از آن بندر انجام شود که در حال حاضردر حال پیشروی است قطعا شرایط زاهدان و چابهار تغییر خواهد کرد. بنابرین ظرفیت‌های از نظر اقلیمی در آنجا داریم و همچنین نزدیکی به کشور‌های منطقه مانند هند که مسئولان هندی هم علاقه‌مند به حضور در این بندر هستند.

وی ادامه داد: در موضوع راه آهن بعد از انقلاب اتفاقات مبارکی رخ داده است، اما از سوی دیگر حوزه نفوذ برخی از کشور‌های منطقه‌ای هم مطرح است برای مثال عربستان و قطر چندان مایل نیستند که آن منطقه توسعه یابد ؛بنابراین مردم باید در این زمینه باهوش باشند. ما هم در آنجا شهدای بسیاری دادیم و در روز‌های گذشته هم شاهد بودیم که چطور دست به اقداماتی میزنند که مردم در آنجا آسایش نداشته باشند. تا امنیت منطقه تامین نشود طبعا توسعه هم انجام نخواهد شد پس آنها که به دنبال نا امنی در آن منطقه هستند طبعا در صدد هستند که توسعه ایجاد نشود.

توسلی با اشاره به نا امنی در زاهدان افزود: اگر نیرو‌های اجرایی ما در آنجا آسایش نداشته باشند و هرروز به دنبال این باشند که حمله‌ای را دفع کنند چگونه ممکن است توسعه انجام شود؟ طبعا مجلس و دولت در تلاشند تا آرامش را به این منطقه برگردانند و توسعه در این منطقه را دنبال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا