اخبار استان ها

امنیت شغلی کارکنان شهرداری تامین شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، ناصر امانی امروز _یک‌شنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ در یکصدوچهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعه گذشته روز ملی منابع انسانی در کشور بود، روز ملی منابع‌انسانی نام‌گذاری ارزشمند و قابل تقدیری است اما ارزشمندتر از این نام‌گذاری عمل کردن به علت و فلسفه این روز است.

وی افزود: زمان برگزاری مراسم نام‌گذاری، نیروی انسانی یکی از منابع کشور محسوب می‌شد اما امروز در کشور ایران و جهان سخن از سرمایه انسانی است و سازمان‌ها و کشورهای جهان منابع انسانی را به سرمایه انسانی تبدیل کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سرمایه‌ای که ارزشمندترین و گران‌بهاترین سرمایه نسبت به سایر سرمایه‌های یک کشور است، گفت: سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی و فنی و تکنولوژی زیر مجموعه سرمایه انسانی است و هیچ کشور یا سازمانی حتی در جهان هوشمند آینده نمی‌تواند بی‌نیاز از سرمایه انسانی باشد و هوشمندسازی جهان نیز به دست توانای سرمایه‌های انسانی شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: حفظ و توسعه این سرمایه ارزشمند یکی از مهم‌ترین وظایف حکمرانان در سطح ملی و مدیران عالی در سطح سازمان‌ها و نهادهای محلی است؛ تجربه نشان داده است، کشورها و سازمان‌هایی که این سرمایه را ارج نهاده و دغدغه نیروی انسانی خود را در دستور کار قرار دادند، کارآمدی، خلاقیت و تولید سه‌گانه معرفت، منزلت و ثروت را برای کشور و سازمان خود به ارمغان آوردند.

امانی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی در شهرداری تهران با گذر از فراز و نشیب‌های متعدد در حال حاضر به‌لحاظ کمی و کیفی سرمایه‌ای گران‌بها است و توجه و رفع دغدغه اولیه آن‌ها می‌تواند سرمایه اقتصادی و اجتماعی برای این سازمان و مدیران عالی آن به ارمغان آورد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس تجربه ۱۲ ساله خود از سال ۸۴ تا ۹۶، مدیریت شهری گواه روشنی بر این ادعا است که با تعامل دوجانبه نیروی انسانی و مدیریت عالی، اتفاقات مثبتی برای کارکنان و سازمان شهرداری رقم زده شد.

وی اضافه کرد: تجربه ناموفق ۹۶ تا ۱۴۰۰ مدیریت شهری نیز گواه دیگری از این دو مجموعه است که امیدوارم در این دوره از مدیریت شهری شاهد تعامل مثبت سرمایه انسانی و سازمان شهرداری باشیم.

امانی این تعامل را در گرو چند عامل از جمله استفاده حداکثری از توانمندی و تخصص کارکنان، هموارسازی مسیر ارتقای شغلی و انتصاب در پست‌های سازمانی بر اساس شایستگی‌ها و عدالت محوری و عادلانه‌کردن نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و هم‌ترازی آن با نظام پرداخت کارکنان دولت دانست و گفت: امنیت شغلی کارکنان به‌ویژه کارکنان قرارداد موقت و برگزاری مستمر آزمون‌های استخدامی، رفع مشکل مسکن کارکنان و فعال سازی مجدد تعاونی‌های مسکن نیز از عوامل دیگر برای تحقق این تعامل است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا