اقتصاد کلان

اعتراف وزیر دارایی به رشد اقتصادی ضعیف آلمان

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “زوددویچه سایتونگ”، کریستین لیندنر، رهبر حزب لیبرال دموکرات و وزیر دارایی آلمان در سخنانی متعهد شد که حزب و کشورش به یک “چرخش وتحول اقتصادی” دست یابند.

لیندنر در کنفرانس حزب فدرال لیبرال دموکرات در برلین گفت، در مقایسه با سطح بین‌المللی، آلمان رشد ضعیفی را تجربه می‌کند که این امر نیز پیامدهایی برای امنیت و انسجام اجتماعی دارد. وزیر دارایی فدرال گفت: “ما مغز داریم، دانش فنی داریم، سرمایه داریم، اما کشور ما اغلب در مسیر خود قرار می گیرد.” وی همچنین گفت: اما «چرخش اقتصادی» به سمت رشد بیشتر به خودی خود یک هدف نیست.

وی با اشاره به جنگ “ولادیمیر پوتین”، رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین، گفت: ما به چرخش اقتصادی نیاز داریم زیرا در نهایت قدرت اقتصادی نیز عاملی مهم در ژئوپلیتیک است.

وی افزود: هدف پوتین اعمال قدرت بر ما است و او هرگز نباید موفق شود.” اما برای داشتن ابزار لازم برای مبارزه با آن، رشد اقتصادی لازم است. همین امر در مورد انسجام اجتماعی نیز صدق می کند.

این مقام آلمانی گفت: اگر می‌خواهید خود را در یک جامعه راکد بهبود بخشید، باید چیزی را از شخص دیگری بگیرید. بنابراین، این امر اعتبار دارد: «تحول اقتصادی بهترین روش قانونی برای ترویج دموکراسی است که می‌توانید داشته باشید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اوکراین برای کمک بیشتر آلمان در دفاع از روسیه اطمینان داد. لیندنر گفت: ما از اوکراین حمایت می کنیم زیرا این اولین خط دفاعی ما در برابر پوتین است.

وی مدعی شد: رئیس جمهور روسیه به اوکراین حمله کرد – “اما هدف او همه ما و شیوه زندگی ماست.” لیندر گفت: آنچه ضروری است بهبود توانایی خود برای دفاع از کشور و اتحاد است. صندوق ویژه ۱۰۰ میلیاردی بوندس‌ور تا چند سال دیگر تمام خواهد شد، سپس نیروهای مسلح باید با استفاده از منابع منظم آموزش ببینند. این امر با بدهی های جدید محقق نخواهد شد.

وضعیت اقتصادی آلمان شرایط خوبی ندارد این کشور برای تنظیم بودجه آینده با مشکلات زیادی مواجه شده است.

افزایش تورم آلمان در ماه آوریل

انتظار می رود تورم در آلمان برای اولین بار در ماه آوریل امسال به دلیل افزایش قیمت انرژی افزایش یابد. اقتصاددانان دوازده بانکی که توسط خبرگزاری رویترز مورد بررسی قرار گرفتند، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های مصرف‌کننده به‌طور متوسط ​​۲٫۳ درصد بیشتر از سال قبل خواهد بود.

در ماه مارس، نرخ تورم به ۲٫۲ درصد کاهش یافته بود که پایین ترین سطح در تقریباً سه سال اخیر است. این نرخ در فوریه ۲٫۵ درصد و در ژانویه ۲٫۹ درصد بود. اداره آمار فدرال آلمان می خواهد همچنین تخمین اولیه ماه آینده را روز دوشنبه منتشر کند.

“سباستین بکر”، اقتصاددان دویچه بانک در این باره گفت: افزایش مورد انتظار تورم عمدتاً به دلیل افزایش قیمت انرژی است. یکی از دلایل این امر مالیات بر ارزش افزوده گاز و گرمایش منطقه ای است که در اول آوریل دوباره به ۱۹ درصد افزایش یافت – این مالیات در طول بحران انرژی در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین به طور موقت به هفت درصد کاهش یافت. بازگشت به نرخ مالیات قدیمی منجر به یک اثر ویژه می شود. تحلیلگران Helaba محاسبه کردند: «این شرایط مربوط به افزایش قیمت حدود یازده درصدی است.

در نتیجه افزایش قیمت نفت، سوخت نیز به میزان قابل توجهی در آلمان گران شده است. به دلیل تنش ها در خاورمیانه، نفت در هفته های اخیر در بازارهای جهانی به طرز محسوسی گران شده است. نوع برنت نفت دریای شمال در حال حاضر کمتر از ۹۰ دلار در هر بشکه قیمت دارد این در حالی است که در ابتدای سال حدود ۷۶ دلار بود.

دولت فدرال آلمان انتظار دارد میانگین نرخ تورم در کل سال جاری حدود ۲٫۴ درصد باشد. پیش بینی می شود در سال آینده به ۱٫۸ درصد کاهش یابد. در سال ۲۰۲۳ این رقم هنوز ۵٫۹ درصد بود. رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال آلمان هنگام ارائه پیش‌بینی‌های بهاری گفت: قدرت خرید شهروندان در حال افزایش است. مردم دوباره پول بیشتری در کیف خود دارند.

کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا