اخبار استان ها

توسعه شهری تیران بر مبنای ماهیت و بافت تاریخی

الهام نادری در گفتگویی، با اشاره به بافت تاریخی و ظرفیت گردشگری تیران اظهار کرد: توسعه شهری تیران بر مبنای بافت تاریخی و تمدن هفت هزار ساله شهر است؛ اقتصاد گردشگری این شهر نیز مورد توجه قرار گرفته و بافت مرکزی شهر به‌عنوان سایت گردشگری مطرح است.

وی افزود: سنگ‌فرش بافت تاریخی و کمک به احیای بناهای قدیمی مانند آسیاب، مسجد تاریخی و بازآفرینی بافت فرسوده از جمله اقدامات شهرداری تیران به‌شمار می‌رود و خدمات خود را در بافت قدیمی برای احیای این بخش از شهر متمرکز ساخته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران تصریح کرد: مدیریت شهری با شناخت فرصت‌های طلایی در حوزه گردشگری و ایجاد درآمد پایدار، توسعه شهر را همسو و هم‌جهت با صنعت (گردشگری) کرده است و با اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری تیران تلاش می‌کند تا توسعه شهری را متناسب با ظرفیت تاریخی شهر رقم بزند، گفت: چنین اقدامی نه‌تنها منجر به حفظ هویت شهروندان، کاهش فاصله بین نسلی و ایجاد شور و نشاط مردمی خواهد شد، بلکه صنعت پاک گردشگری را رونق داده است و نتیجه آن رشد اقتصادی برای شهروندان خواهد بود.

نادری با اشاره به اینکه تولیدات صنایع‌دستی این شهر از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: زنگوله‌سازی و آهنگری تیران معروف بوده و رشته‌های دیگری مانند چیت‌گری (سفره قلمکار)، سفالگری، قلاب‌بافی و صنایع چوبی نیز مطرح است.

وی تصریح کرد: انگور و فرآورده‌های آن مانند شیره، کشمش و سرکه که در تیران تولید می‌شود، از بهترین ارقام است و شیرینی «مشاش» که از شیره انگور و آرد و بادام و گردو تهیه می‌شود، به‌عنوان شیرینی خاص این شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با اشاره به فضای سبز و طبیعت زیبای تیران گفت: تاکنون ۱۶ پارک در این شهر ایجاد و احداث سه بوستان دیگر برای نشاط و شادابی شهر، پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر سرانه فضای سبزی که تحت پوشش مدیریت شهری است، وجود باغ‌ها در این شهر بر این شاخص می‌افزاید و منجر به سلامت محیط زیست می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا