اخبار استان ها

امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فناوری حمل‌ونقل بین شهرداری‌های اصفهان و مشهد

به گزارش سرمایه گستران، حسین حق‌شناس اظهار کرد: در جلسه مشترک معاونان و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های اصفهان و مشهد مقدس علاوه بر امضای تفاهم نامه فناوری‌های حمل‌ونقل شهرداری‌های اصفهان و مشهد پیشنهاد شد به منظور تبادل تجربیات و عملکردهای حوزه حمل و نقل و ترافیک «کمیته هماهنگ کننده کلان‌شهرها» راه‌اندازی شود.

وی افزود: همچنین ایده‌ای مطرح شد که بعد از آماده سازی زیرساخت‌های مورد نیاز، ترتیبی اتخاذ شود تا زائران اصفهانی بتوانند از اصفهان کارت خود در حمل‌ونقل مشهد تردد داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به بازدیدهای دو معاونت حمل‌ونقل شهرداری‌های اصفهان و مشهد، تصریح کرد: به دنبال بازدیدهای اخیر مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به مشهد مقدس به منظور استفاده از تجربیات هردو شهر در حوزه حمل و نقل، معاون و مدیران این حوزه از مشهد به اصفهان آمده تا از نزدیک با نقاط قوت و معضلات ترافیک این شهر آشنایی یافته تا علاوه بر امضای تفاهم نامه به تبادل افکار و تجربیات هردو شهر بپردازند.

وی اضافه کرد: وجه مشترک شهر مشهد و اصفهان توریستی بودن آن‌ها است که مشهد زیارتی و اصفهان جاذب گردشگری اماکن تاریخی است، از این رو می‌توانیم از تجربیات گردشگری اصفهان استفاده کنیم.

حق‌شناس افزود: با توجه به زیارتی بودن شهر مشهد مقدس معمولاً از تردد شهروند و زائران بالایی نسبت به اصفهان برخوردار است که نتیجه آن ترافیک بالا این شهر است. با توجه به فعالیت ۲۰۰۰ ناوگان اتوبوسرانی، دو خط مترو فعال، به همراه تاکسی و تاکسی سرویس‌ها، حدود ۶ میلیون مسافر در روز جابه‌جا می‌شوند، با این وجود ترافیک مشهد همواره با چالش روبرو است.

معاون ترافیک حمل و نقل شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در اقدامی جدید با ارائه تسهیلات به منظور استفاده شهروندان از حمل و نقل پاک شرایطی را برای خرید موتوربرقی فراهم کرده به طوری که اخیراً حدود ۱۰۰ هزار موتور برقی را به صورت شرایطی تهیه و در این راستا حدود ۱۰ هزار شهروند مشهدی نسبت به ثبت نام آن اقدام کرده‌اند و امیدواریم با این رویه تسهیلاتی در ترافیک این شهر فراهم آید.

وی گفت: در پایان این دیدار، تفاهم نامه فناوری حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های اصفهان و مشهد مقدس توسط شرکت مهندسی نیک‌اندیش اصفهان و شرکت توسعه ارتباطات ترافیک (تات) مشهد امضا شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا