اخبار استان ها

واکنش دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در مورد ابطال آراء

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کهگیلویه و بویراحمد، مهدی جوکار شامگاه چهارشنبه _پانزدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی و برخی سایت‌های استانی در مورد انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده اظهار کرد: برخی از مطالب و آمار و ارقام منتشر شده کاملاً کذب است.

وی افزود: در مجموع ۱۳ صندوق ابطال شده آرا باطله ۵۰۰۸ فقره است و این رقم از آرای همه‌ی نامزدها و در تمامی شهرستان‌های حوزه انتخابیه کسر شده‌است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مطلب که آرا باطله فقط از آرای یک نامزد باطل شده کاملاً نادرست بوده و این ابطال و کاهش مربوط به همه نامزدها است.

وی تصریح کرد: بیشترین آرا باطله به ترتیب برای سه تن از نامزدها ۱۱۲۷، ۳۱۰۴ و ۲۷۰ است و عدد ذکر شده اخیر در فضای مجازی و سایت‌ها به میزان ۸۰۰۰ رأی کاملاً اشتباه بوده و تکذیب می‌شود.

جوکار خاطرنشان کرد: مطابق بررسی‌ها، آرای باطله ناشی از سهل‌انگاری و تخلف در برخی از صندوق‌ها بوده و ادعای تقلب گسترده کاملاً رد می‌شود.

وی در خصوص این ادعا که بیشترین تخلف در شهرستان بهمئی صورت گرفته‌است، گفت: چنین مطلبی از اساس کذب بوده و از میان ۱۳ صندوق، فقط یک صندوق در شهرستان بهمئی باطل شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در مورد تخلف و سهل انگاری نیروهای حاضر در صندوق‌های بازشماری شده، افزود: در این خصوص با قید فوریت برخورد قطعی و قانونی طبق ضوابط صورت خواهد گرفت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا