اخبار استان ها

افتتاح پروژه‌های شهری اراک در بهار ۱۴۰۲

سیدوحید میرنظامی در گفتگویی اظهار کرد: احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) از جدول زمانی خود جلوتر است و امیدواریم بتوانیم این پروژه را زودتر از موعد قرارداد به مرحله بهره‌برداری برسانیم و در سال جاری شاهد افتتاح آن باشیم.

وی افزود: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اراک بالغ بر ۳,۲۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری این مبلغ را در متمم‌ها به بالای چهار هزار میلیارد تومان برسانیم.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در فصل بهار امسال تعدادی از پروژه‌های شهرداری این کلان‌شهر افتتاح می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ساختمان بلک‌باکس، بازارچه‌های میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی و پروژه میدان امام حسین (ع) اشاره کرد.

وی گفت: در بعضی از پروژه‌ها از جمله مجتمع آفتاب و شهرک خودرو با معضلات و گره‌هایی مواجه هستیم که توقع داریم شهرداری با سرعت بیشتری این موارد را حل کند.

میرنظامی ادامه داد: بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، یکی از وظایف شهرداری‌ها انتقال صنوف مزاحم و آلاینده سطح شهر به محل مناسبی است که شهرک خودرو شرایط آن را دارد و امیدواریم ساماندهی این امر با سرعت بیشتری دنبال شود تا بتوانیم حداقل بخشی از مشاغل آلاینده خودرویی را به این شهرک انتقال دهیم.

وی افزود: در دیگر صنوف همچون صنایع سنگ ساختمان و آهن‌آلات نیز پیش‌بینی‌هایی انجام شده است اما با محدودیت زمین مواجه هستیم که امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی با پیش‌بینی و انتقال زمین، مدیریت شهری را در این امر یاری دهد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا