اخبار استان ها

خط‌کشی راه‌های روستایی از مطالبه‌های شهرستان کیار است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، بهمن میری امروز _سه‌شنبه شانزدهم اسفند_ در شورای اسلامی شهرستان فارسان اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر یکی از مهم‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران و یک نهاد مردمی است که عهده‌دار بررسی و تصمیم‌گیری درباره مسائل روزمره و امور شهری خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت است، افزود: ارتباط این پل با بدنه مردمی استوار و قوی اما با حاکمیت ضعیف است و ما برای این ارتباط و حصول نتیجه نیاز به هموار کننده راه داریم که در این راستا ارتباط و برگزاری جلسه با مدیران ارشد استان و شهرستان‌ها باید در دستور کار شوراهای اسلامی شهر قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فلسفه ایجاد شوراها هموار کردن راه برای مردم بود، از این رو هدف اصلی تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا، پیشبرد سریع برنامه‌های توسعه شهری و روستایی از طریق همکاری و مشارکت مردم است و می‌طلبد مسئولان به ادارات زیرمجموعه تاکید و ابلاغ کنند تا همکاری لازم با شوراهای اسلامی را داشته باشند.

وی ادامه داد: نهرهای آب کشاورزی و باغ‌های شهرها و روستاهای شهرستان کیار به‌صورت خاکی است لذا بتنی‌کردن آن در کاهش مصرف آب بسیار مؤثر خواهد بود و در این زمینه شورای اسلامی شهر و روستا نیز آماده همکاری است.

میری با بیان اینکه انتظار می‌رود موضوع زمین کشاورزان روستای خراجی در کمیسیون رفع تداخلات بررسی و مشکل ۱۰ ساله کشاورزان این منطقه رفع شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان کیار رتبه دوم استان را در تولید چوب (کبوده) دارد، به‌دلیل وجود مافیا در صنعت چوب، نظارت‌های لازم ضروری است.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم سلیقه‌ای عمل نکردن در شوراهای اسلامی تاکید کرد: شوراهای اسلامی باید در راستای توسعه شهر، زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار را فراهم کند، از ساخت‌وسازهای بدون اساس جلوگیری و یک گذر فرهنگی در شهر تعریف کنند.

وی ادامه داد: تمام تلاش شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری داشتن فعالیتی مبتنی بر عقلانیت، آگاهی و همراهی با مدیران و به دور از سلایق سیاسی بوده است.

میری با اشاره به اهمیت خط‌کشی راه‌های روستایی گفت: توجه به شهرها در استان چهارمحال‌وبختیاری بسیار شده است و در راستای آن روستاها نادیده گرفته می‌شود، لذا خط‌کشی راه‌های روستایی از مطالبه‌های شهرستان کیار است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا