شهر و جامعهعناوین اخبار

سینما فلسطین اصفهان افتتاح شد

سیدمهدی سیدین نیا رئیس حوزه هنری اصفهان در مراسم افتتاح این سینما افزود: در این مراسم میزبان بیش از ۴۰ هنرمند خوب کشورمان از تهران هستیم.
وی بیان کرد: بازسازی این سینما چهار ماه طول کشید و در این مدت بیش از ۹۰ درصد سینما از سقف تا کل مجموعه با صرف یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بازسازی شد.
سیدین نیا افزود: سینما ایران، سینما ۲۲ بهمن و سینما اندیشه اصفهان اگر به حوزه هنری واگذار شود می توانیم اتفاقات خوب گذشته را رقم بزنیم.
وی افزود: اگر شهردار و شورای شهر حمایت کنند اتفاقات خوبی را در عرصه سینمای اصفهان رقم خواهیم زد.
وی تاکید کرد: امیدواریم مسائل سینماها و تئاترها حل شود تا با بازسازی سینماها، اوضاع تئاتر و سینمای شهر بهبود دهد.
رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: سینما فلسطین یازدهمین سینمایی است که در استان اصفهان افتتاح می شود.
وی گفت: در سال ۹۴ چهار سالن سینما در استان افتتاح شد.
از مجموع ۲۳ شهرستان استان اصفهان تنها ۱۱ شهرستان از سینما برخوردارند و مردم سایر شهرستان های این استان امکان تماشای فیلم در سینما را ندارند.
سالن سینما فلسطین اصفهان پس از پایان عملیات بازسازی، عصر امروز با حضور مقامات سینمایی کشور بازگشایی شد.
عملیات بازسازی این سینما از شهریور سال ۹۴ با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز شده بود.
این سینما در خیابان تاریخی چهارباغ عباسی در مرکز شهر اصفهان واقع شده و این خیابان همچنین سینماهای ‘سپاهان’ و ‘خانواده’ را نیز در خود جای داده است.
نمایش در اصفهان سابقه ای چند صد ساله دارد و نمایش های کمدی اصفهان در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان است که خنده بر لب هر تماشاگری می نشاند.
در گذشته تئاتر اصفهان بخصوص کمدی این خطه در داخل و حتی خارج از کشور علاقه مندان خاص داشت بگونه ای که در دهه های گذشته برخی از گردشگران داخلی و حتی خارجی غیر از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان تماشای تئاتر کمدی این شهر را در برنامه های سفر خود به اصفهان قرار می دادند.
در سال های قبل از انقلاب مکتب نمایش های کمدی اصفهان با نام مرحوم « صدر» گره خورد و بعد از انقلاب نیز همچنان ادامه داشت.
تا پیش از پیروزی انقلاب افزون بر ۱۶ سالن سینما در گوشه و کنار شهر تاریخی اصفهان دائر بود که شماری از سالن های سینما تخریب و شماری نیز بتدریج تعطیل و از عرصه فعالیت هنری و نمایشی خارج شد.
اکنون اصفهان بدون احتساب سالن سینمای هنر متعلق به شهرداری و سوره متعلق به حوزه هنری دارای حدود هشت سالن سینماست.
مراسم بازگشایی این سینما، عصر امروز همزمان با فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور محسن ‌مومنی ‌شریف رئیس حوزه هنری کشور، محمدحمزه‌ زاده رئیس سازمان توسعه سینمایی سوره و برخی دیگر از مدیران حوزه هنری کشور و استان در میان جمعی از هنرمندان و سینماگران استان اصفهان برگزار شد.
رئیس حوزه هنری اصفهان پیش از این گفته بود: سن این سینما به گونه ای طراحی شده که نسبت به دیگر سینماهای اصفهان برای اجرای تئاتر مناسب تر است و از آن برای نمایش فیلم یا اجرای برنامه های شهری نیز می توان استفاده کرد، اگرچه اولویت اصلی با سینما و تئاتر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا