شهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری عامل تحریک مردم به تجمعات غیر قانونی در “گلپایگان”/مجروح شدن ۴ سرنشین سواری برلیانس بر اثر واژگونی/نجات کوهنورد گرفتار در برف/۱۱۰ کپسول گاز در آتش سوخت

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “علی سبحانی” در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان با اشرافیت بالای خود بر روی فضای مجازی متوجه شدند فردی با بهره گیری از بستر شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام اقدام به برهم زدن امنیت روانی، تشویش اذهان عمومی و دعوت مردم به تجمعات غیر قانونی می کند.

وی افزود: تحقیقات کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی این فرد آغاز و سرانجام با اقدامات فنی و اطلاعاتی ویژه و هماهنگی با مقام قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ سبحانی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری در مواجهه با اسناد و مدارک پلیس به بزه انتسابی خود اقرار کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و وی جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هرگونه اقدامی در جهت نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم در فضای مجازی با مجازات سنگین از سوی دستگاه قضائی همراه خواهد بود گفت: از شهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند .

 

کشف ۷۰ کیلو تریاک در “نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “نجف آباد” از کشف ۷۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده خبر داد.

 

سرهنگ “محمدحسین باباکلانی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان از جابجایی محموله مواد افیونی از استان های جنوبی با یک دستگاه تریلی در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: اکیپی از ماموران مجرب پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و نجف آباد بلافاصله وارد عمل شدند و کلیه محورهای مواصلاتی را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.

سرهنگ باباکلانی افزود: پس از چند ساعت کنترل نامحسوس محورهای مواصلاتی سرانجام ماموران این فرماندهی خودروی حامل مواد را که یک کامیون کشنده بود شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: ماموران پس از هدایت خودرو به مقر انتظامی در بازرسی از آن مقدار ۷۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به دستگیری یک سوداگر مرگ در این رابطه ، تاکید کرد: پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

آتش سوزی کارگاه و سوختن ۲ هزار کیلو مواد اولیه پلاستیکی

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از آتش گرفتن یک کارگاه ساخت قطعات پلاستیکی و سوختن ۲ هزار کیلو مواد اولیه پلاستیکی و ۳ دستگاه خودرو خبر داد.

 

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام یک مورد حریق کارگاه در یکی از محلات شهرستان اصفهان، بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

وی افزود: ماموران هنگامی که به محل اعزام شدند مشاهده کردند یک کارگاه ساخت قطعات پلاستیکی آتش گرفته و ۲ هزار کیلو مواد اولیه پلاستیکی سوخته اند.

این مقام انتظامی با اشاره به ایراد خسارت وآتش گرفتن ۳ خودرو نیز در این آتش سوزی بیان داشت: علت کارشناسی وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: بحمدالله این حادثه آتش سوزی خسارت جانی نداشت ولی اکیدا توصیه می شود اصول و نکات ایمنی درهمه حال رعایت شود تا از وقوع اینگونه حوادث پیشگیری شود.

۱۱۰ کپسول گاز در آتش سوخت

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از آتش گرفتن یک مغازه فروش گاز ال پی جی و سوختن تعداد ۱۱۰ کپسول گاز خبر داد.

سرهنگ “مختار بهارلو” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام یک مورد آتش سوزی در شهرک صنعتی “داران” ، بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

وی افزود: ماموران هنگامی که به محل اعزام شدند مشاهده کردند یک یک مغازه فروش گاز ال پی جی آتش گرفته و ۱۱۰ کپسول گاز کاملا سوخته اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یک ساختمان متروکه نیز که در مجاورت این مغازه بوده ، کاملا سوخته بود بیان داشت: عوامل آتش نشانی آتش را مهار و از گسترش آن پیشگیری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن تاکید کرد: بحمداله این حادثه خسارت جانی نداشته و علت کارشناسی وقوع این حادثه نیز توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.#

کشف خودروی میلیاردی قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف یک دستگاه خودروی بی ام و قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه خودرو بی ام و قاچاق در باغی اطراف شهر اصفهان بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۷ این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران آن یگان پس از هماهنگی قضائی با اجرای یک عملیات برنامه ریزی شده در محل حاضر و خودرو بی ام و را استعلام کردند که مشخص شد این خودرو قاچاق است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ادامه داد: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ خدادوست از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد سود جو و فرصت طلب، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به اطلاع پلیس رسانده تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی مناسب انجام شود.

واژگونی پراید با یک کشته و ۴ مجروح در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک سواری پراید در محور فرعی ” نیستانک -مهردران ” و فوت یک نفر و مجروح شدن ۴ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام یک مورد حادثه واژگونی خودروی پراید در محور ” نیستانک –مهردران” بلافاصله عوامل امدادی و گشت پلیس راه و انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه خانمی ۶۹ ساله که از سرنشینان این خودرو بود فوت و راننده و ۳ سرنشین دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه دردست بررسی است .

رئیس پلیس راه اصفهان از رانندگان خواست، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید واز عجله و شتاب در رانندگی اکیدا خودداری کنید.

 

طراحی نسل جدید چراغ گردان خودروهای پلیس در “نجف آباد

گروه استان ها- اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از طراحی و ساخت نسل جدید چراغ گردان خودروهای پلیس به دست کارشناسان و مهندسان معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: کارشناسان و مهندسان معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد با انجام تحقیقات و پژوهش های لازم در خصوص تجهیزات جدید، موفق شدند نسل جدیدی از چراغ گردان خودروهای پلیس را طراحی و تولید کنند.

وی افزود: چراغ گردان های جدید دارای کیفیت مطلوب ، دوام بالا و مصرف برق بسیار پایین است که کارایی مطلوب و بسیار قابل قبول تری از نمونه های مشابه موجود دارد.

این مقام انتظامی از مزایای دیگر این چراغ گردان را گرم نشدن سیم کشی و لامپ ها در صورت استفاده مداوم عنوان و تصریح کرد: در صورت استفاده مداوم و حتی خاموش بودن خودرو هیچ گونه مشکلی برای باتری خودرو بوجود نخواهد آمد.

سرهنگ باباکلانی تاکید کرد: تامین تجهیزات مورد نیاز در ماموریت های پلیس با اتکا به متخصصان داخلی و دانش نیروهای زبده و مجرب سازمان از اولویت های نیروی انتظامی است و امروز با افتخار اعلام می کنیم که امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران در استفاده از فناوری های روز دنیا برای خدمت رسانی بهتر به مردم شریف و شهید پرور پیشتاز است.

مجروح شدن ۴ سرنشین سواری برلیانس بر اثر واژگونی

گروه استان ها- اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از مجروح شدن ۴ نفر بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری برلیانس در محور “داران – الیگودرز”خبر داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” در تشریح این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : ماموران گشت پلیس راه دامنه در پی اعلام واژگونی یک دستگاه خودروی سواری برلیانس در محور “داران – الیگودرز” بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد سواری برلیانس در محور مذکور در حال حرکت بوده که از مسیر خود خارج و واژگون می شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در این حادثه راننده سواری برلیانس به همراه سه سرنشین خود به علت شدت جراحات جهت مداوا توسط تیم اورژانس راهی بیمارستان داران شدند.

سرهنگ پورقیصری علت وقوع حادثه را برابر اعلام کارشناسان تصادفات پلیس راه استان اصفهان، عدم توجه به جلو از سوی راننده خودروی برلیانس عنوان کرد و گفت: به رانندگان توصیه می کنیم از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کرده وبا سرعت مطمئنه حرکت کرده و از انجام هر گونه عملی که باعث حواس پرتی آنان می شود پرهیز نمایند.

نجات کوهنورد گرفتار در برف

گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان از نجات یک کوهنورد گرفتار در برف ارتفاعات شهر “قمصر” با تلاش ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد .

سرهنگ “علی قربانی” با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران انتظامی بخش قمصر کاشان در پی دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شدن یک کوهنورد ۴۳ ساله در برف ارتفاعات روستای قهرود این شهرستان بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران به منظور یافتن فرد گرفتار با تجهیزات کامل و با همکاری جمعی از اهالی روستا و عوامل بسیج عازم کوهستان شدند .

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: کوهنورد گرفتار که به علت نا آشنا بودن به وضعیت جغرافیایی منطقه در یک مسیر صعب العبور و کوهستانی گرفتار برف شده بود سرانجام پس از یک ساعت تلاش ماموران ، در حوالی کوه سم در روستای قهرود شناسایی و در سلامت کامل به پایین کوهستان منتقل شد .

سرهنگ ” قربانی ” با بیان این که خدمت به مردم و شهروندان از وظایف و افتخارات پلیس است گفت : خانواده فرد نجایت یافته از حضور به موقع و زحمات پلیس شهرستان کاشان تقدیرو تشکر کردند .#

بررسی نقش آسیب های تلفن همراه بر نسل جوان جامعه

گروه استان ها _ اصفهان _ انسان در دنیای پیچیده امروزی که عصر اطلاعات و بمباران اطلاعاتی است، استفاده از ابزارهای جدید را نمی تواند مهار کند و حتی خانواده ها در کنترل فرزندان خود هیچ اراده ای ندارند و نمی توانند استفاده از این وسیله ها را کنترل کنند.

در عصرحاضر نوجوانان و جوانان گرایش و تمایل زیادی به استفاده از تلفن همراه هوشمند دارند و به نوعی تنهایی و احساس خلأ خود را با این ابزار پر می کنند و در فضایی مجازی قرار می گیرند که بسیار آسیب زا تلقی می شود. وقتی قشر جوان یک جامعه که سرمایه های اجتماعی محسوب می شوند، اسیر تنهایی و دستاویز این ابزارها و وسایل شوند، باید برای آن جامعه نگران بود، زیرا باعث هدر رفتن سرمایه های اجتماعی می شود و دیگر نمی توان ساختارهای اجتماعی را سازنده و مفید تلقی کرد.

امروزه اغلب جوانان در محیط های خانوادگی و فردی مدام مشغول بازی با این ابزارها هستند و از تجربیاتی که باید در گروه های اجتماعی کسب کنند، غافل می مانند و همین انزوا و فر ورفتن در افکار خود باعث می شود به آسیب های اجتماعی روی بیاورند و از موفقیت و پیشرفت باز بمانند. اغلب کارشناسان علوم رفتاری آسیب های اجتماعی و فردی را محصول استفاده از همین ابزارها می دانند.

دنیای امروز، دنیای تمدن و ارتباطات بین فردی است، به همین منظور وسایل ارتباط جمعی به شکل های مختلف و با نوآوری های روزمره در اختیار افراد قرار گرفته است. طبق دیدگاه روان شناسی امروز افراد با دسترسی به این ابزار و فناوری ها تمایل به پیشرفت در زمینه های فرهنگی و علمی و صنعتی دارند، اما غافل هستند که این ابزارها برای ارتباط بین فردی و آسان تر شدن روابط ساخته شده اند.

مضرات فردی استفاده از تکنولوژی

این روش افراط گونه از وسائل ارتباطی، فراسوی منافع، مضرات ارتباطی نیز در پی خواهد داشت. به عنوان مثال ما برای آزادی و حفظ آرامش در تلاش برای دسترسی به این ابزارها هستیم که هرچه دنیای ارتباط مجازی گسترده تر می شود و اصطلاحاً روابط صمیمی ما با دیگران از کانال فناوری نزدیک تر می شود، در دنیای واقعی از یکدیگر بیشتر فاصله می گیریم.

این امری بدیهی است که هیچ گاه تعاملات اجتماعی مانند تعاملات در دنیای مجازی نبوده و نمی تواند جایگاه دنیای واقعی را برایمان پر کند، از این رو با استفاده بیشتر از تکنولوژی آرام آرام فاصله اجتماعی در دنیای واقعی بیشتر می شود. از مضرات فردی استفاده از تکنولوژی، می توان به روابط زناشویی و ساختار شخصیتی که در فرزندانمان دیده می شود اشاره کرد.

به عنوان مثال هر گاه زن و مردی بیش از اندازه از تلفن همراه و برنامه های شبکه اجتماعی استفاده کنند، تنش و تناقضات شناختی در آنان بیشتر دیده شده و شکاف ارتباطی عمیق تر می شود. دنیای جدیدی از بدبینی و سوءظن ایجاد می شود که اعتیاد به اینترنت و ابزار ذکر شده به این بدبینی ها دامن می زند.

یکی از کسانی که در معرض آسیب در اثر استفاده افراطی از تلفن همراه قرار گرفته می گوید: “به شدت عادت کرده بودم که مدام با تلفن همراهم بازی کنم و نمی دانم چرا دلخوش به صدای پیام ها بودم. تمام ساعت روز را مشغول پیامک زدن، چت نمودن و ارسال تصاویر و فیلم و غیره … به دوستانم بودم. همه ساعات عمرم در این راه بیهوده تلف می شد. وقتی به خود آمدم، تمام دوستانم در موقعیت های اجتماعی بالایی بودند. یکی در دانشکده پزشکی موفق شده بود و دیگری در دانشکده مهندسی درس می خواند. فقط من بودم که عمرم پای گوشی موبایل هدر رفت.

برای اینکه از لحاظ مالی از آنها جلوتر باشم و به آنها نشان دهم که درس خواندن بی فایده است و پول فقط مهم است، با همین گوشی موبایل یک کار پردرآمد راه انداختم و با انتشار آگهی و دادن پیام به برخی شماره ها از آنها اخاذی می کردم. آنقدر این شیوه دلچسب و درآمدزا بود که روز به روز بیشتر لذت می بردم تا اینکه یک روز به جرم کلاهبرداری اینترنتی و اخاذی و چند جرم دیگر توسط پلیس دستگیر شدم. تازه فهمیدم در دام تکنولوژی افتاده و زندگی ام فنا شده است،

وقتی به سرنوشت دوستانم که امروزه دیگر برای خود دکتر و مهندس شده اند فکر می کنم و آنها را با خودم مقایسه می کنم، به حال روزهای جوانی خودم غبطه می خورم. آنها کجا بودند و من کجا…

تلفن همراه زمینه ساز خیانت های زناشویی

در قیاس با رفتار همسر و رفتاری که در جامعه از آن به عنوان خیانت نام برده می شود نوع جدیدی از خیانت اجتماعی و مقابله به مثل در فرد شکل می گیرد و مجوز ارتباط نادرست را ارائه می کند. هیچگونه احساس گناهی در پی ندارد و با تاسف وجدان فردی و اجتماعی را که در کودکی تا ۵ سالگی به سختی و زحمت شکل گرفته بود، از بین می برد.

علل گرایش نوجوانان و جوانان به روابط مجازی

از علل گرایش نوجوانان و جوانان به اینگونه روابط مجازی و ابزارهای در دسترس می توان به چند علت اشاره کرد؛ اول اینکه مانند روزگار گذشته احساس مسوولیت در والدین و بزرگسالان بنا به مشغله های شدید شغلی و اقتصادی بسیار ضعیف شده است و نوعی غفلت از تربیت در همه افراد شکل گرفته است. از سوی دیگر رو به توسعه بودن جامعه ساختار صحیح فرهنگی گذشته را تغییر شکل داده و به سمت بی نظمی و فقدان هویت دینی و فرهنگی کشانده است، یعنی حساسیت های صحیح و منطقی و دینی که در گذشته وجود داشته، ضعیف تر شده و جای خود را به خودباختگی فرهنگی و دگرسان بینی از نظر فرهنگی داده است.

در این خصوص یعنی سختی تعلیم و تربیت افراد در خانواده و سختی های مرتبط با آن باید گفت آنچه در گذشته خانواده، نامش را تربیت گذاشته بود و در ذهن والدین بود، تغییر یافته است و اغلب افراد به حال خود رها شده اند. در جامعه این چنینی انتظار تعلیم و تربیت دیگر بی معنا می شود و به جای حساسیت های فردی تربیت را به وسواس اجتماعی می سپارند.

از طرفی از دید افراد هیجانات و تمایلات آنی و زودگذر در دنیای مجازی همراه با تکنولوژی که جدیداً دور از چشم والدین است، جایگاه خاصی پیدا کرده است. به عنوان مثال کودکی که در گذشته برای استفاده از بازی های رایانه ای مجبور به اجازه گرفتن و کسب تکلیف از والدین بود و مجبور بود زمان خاصی را برای لذت بردن از این فعالیت ها طبق قاعده بزرگ ترها اختصاص دهد، اکنون با گوشی تلفن همراه در همه مکان ها و در هر جایی به آسانی استفاده می کند و تقریبا نیازی به کسب اجازه برای زمان بندی و تعیین نوع لذت ندارد.

تهیه و تنظیم: اداره برآورد اجتماعی و افکارسنجی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت هجدهم ، وصیت نامه شهید ” ناصر ابراهیمی دستگردی

گروه استان ها _ اصفهان _ ای دوستان و خویشاوندان، به آنهایی که در زرق و برق دنیا غرق شده اند و از همه چیز بی تفاوت و همه را در دنیا می پندارید بگوئید که شما ها برای آخرت آفریده شده اید نه برای دنیا،… و مرگ در تعقیب شماست.

« من مردن در بستر را ننگ می دانم، نمی خواهم در حوادث طبیعی و به مرگ طبیعی جان بسپارم. می خواهم کلیه اعضای بدنم در راه اسلام قطعه قطعه کنند و در راه اسلام شهید شوم… ای دوستان و خویشاوندان، به آنهایی که در زرق و برق دنیا غرق شده اند و از همه چیز بی تفاوت و همه را در دنیا می پندارید بگوئید که شما ها برای آخرت آفریده شده اید نه برای دنیا،… و مرگ در تعقیب شماست.

بخشی از وصیت نامه شهید ناصر ابراهیمی دستگردی ، محل شهادت: اصفهان-نائین سال شهادت: ۱۳۶۹/۵/۷

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا