اخبار استان ها

«وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان، علی اصغر دریایی امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در یکصدو بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات غرور آفرین و تنبیهی «وعده صادق» هیمنه دروغین رژیم غاصب صهیونیستی را فرو ریخت.

وی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و راه‌های تحقق آن، افزود: در تحقق شعار سال و برداشتن موانع تحقق شعار سال فعالیت و برنامه‌ریزی فرهنگی در میان مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: تفاوت ماهوی مابین اقتصاد اسلامی و اقتصاد سرمایه‌داری وجود دارد که هدف از شکوفایی و رشد و توسعه اقتصادی با دیدگاه‌های رهبری مبنی بر استقرار اقتصاد اسلامی و تحقق عدالت فرهنگی با مشارکت مردم است.

دریایی اضافه کرد: در تحقق شعار سال امید آفرینی و تبیین مقولات امیدآفرین و توجه به مبحث رسانه که در حال حاضر تحت امپراطوری رسانه غرب است به صورت علمی مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد اجتماعی با شکل دهی حلقه‌های میانی و توجه و اهتمام به اعتماد عمومی در سطح جامعه تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: بارش برنامه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی در سال گذشته و به بار نشستن پروژه‌های عمرانی عرصه فرهنگ و هنر از جمله پلاتوهای نمایش و نگارخانه هنر سنندج و هنرستان دخترانه هنرهای زیبا از جمله مهمترین رویدادهای عرصه فرهنگ و هنر و رسانه بوده است.

شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان نیز گفت: به منظور تبیین ارزش‌ها و مسائل روز، شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود.

وی با اشاره به وجود ۵۵ هزار کارمند و خیل عظیمی از جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در استان، این مسئله را ظرفیت بزرگی برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی رعایت حجاب دانست و خاطرنشان کرد: تبیین کلام اهل بیت (ع) در رابطه با حجاب و معنویت باید بیان شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باید برای اتفاقات فرهنگی در استان به خرد و عقل جمعی برسیم و تصمیمات فردی گرفته نشود، گرچه مخالف برگزاری جشنواره‌ها نیستیم اما باید چارچوب‌ها نیز حفظ شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا