اخبار استان ها

ضوابط کاربری ۳ منطقه انزلی به شهرداری ابلاغ نشده است

شعبان جعفری در گفتگویی، اظهار کرد: سه منطقه «ماراگوده، چراغ پشتان و پیل علی باغ» به منظور استفاده از امکانات دستگاه‌های خدمات‌رسان در بلاتکلیفی به سر می‌بردند و نمی‌دانستند که باید برای دریافت استعلام‌های این مناطق با بخشداری یا شهرداری مکاتبه کنند.

وی افزود: به‌منظور الحاق مناطق ماراگوده، چراغ پشتان و پیل علی باغ به محدود شهر انزلی، با رایزنی فرمانداری شهرستان و مساعدت استانداری گیلان، سال گذشته نامه الحاق این مناطق به محدوده شهر از سوی تقسیمات کشوری صادر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: ضوابط کاربری اراضی این مناطق در محدوده قانونی شهر انزلی از سوی فرمانداری شهرستان به شهرداری ابلاغ نشده است و شهرداری تا زمان ابلاغ ضوابط، نمی‌تواند به ساکنان آن خدمات ساختمانی ارائه کند.

وی با بیان اینکه با نامه فرمانداری شهرستان، در حال حاضر شهرداری انزلی به ساکنان مناطق ماراگوده، چراغ پشتان و پیل علی باغ تنها در زمینه رفت‌وروب معابر و جمع‌آوری زباله خدمات می‌دهد و از ساخت‌وسازهای غیرقانونی در این محدوده جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: ضوابط کاربری زمین‌های این مناطق باید به شهرداری ابلاغ شود تا شهرداری بتواند با کمک مشاور آن را در طرح تفصیلی شهر مورد مطالعه قرار دهد و به ساکنان این مناطق خدمات ساختمانی ارائه کند.

شهر انزلی نباید با ساخت‌وسازهای بی‌رویه توسعه یابد

جعفری با بیان اینکه بسیاری از زمین‌های این مناطق نسقی و ساخت‌وسازها در این محدوده بدون پروانه ساختمانی انجام شده است که باید تعیین تکلیف شود، افزود: انزلی یک شهر گردشگرپذیر است و این شهر نباید با ساخت‌وسازهای بی‌رویه توسعه یابد، بلکه باید نسبت به وسعت و جمعیت شهری، کاربری‌هایی برای ایجاد فضاهای گردشگری، تفریحی و رفاهی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری انزلی برای ایجاد امکانات گردشگری در مناطقی همچون بستر تالاب، ساحل دریا و مناطق میراثی شهر از سوی دستگاه اجرایی مرتبط محدود شده است، گفت: «چراغ پشتان و ماراگوده» از مناطق سرسبز و توریستی انزلی است و شهرداری می‌تواند در آینده با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، طرح‌ها و امکانات گردشگری خوبی را در این مناطق ایجاد کند.

به گزارش سرمایه گستران، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا