اخبار استان ها

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه احداث خط BRT در منطقه ۹ اصفهان

به گزارش سرمایه گستران، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: شهرداری اصفهان به‌منظور استفاده بهینه از امکانات موجود برای توسعه پایدار شهر و ارتقای سلامت شهروندان بر اساس مطالعات جامع حمل‌ونقل همگانی، اقدام به توسعه خطوط تندروی اتوبوسرانی کرده است.

وی افزود: در این راستا احداث خط BRT خیابان آتشگاه در دو طرف رفیوژ میانی این خیابان به طول ۶۵۰ متر با ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در دست اقدام است و پس از دریافت مجوزهای لازم تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به تأثیر مثبت اتوبوس‌های تندرو در کاهش ترافیک شهر گفت: بر این اساس عملیات عمرانی ایجاد چهارمین خط تندروی اتوبوسرانی، حدفاصل کندروی اتوبان شهید خرازی تا خیابان شهید حجازی در دست اقدام است.

وی هدف از احداث این پروژه را تسهیل در تردد شهروندان و ارتقای زیرساخت‌های حمل‌نقل عمومی دانست و تصریح کرد: اصلاح هندسی های مورد نیاز در جزایر ترافیکی و ورودی کوچه‌ها نیز در دست اجرا قرار دارد.

قاضی‌عسگر با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی احداث خط BRT در منطقه ۹ اصفهان خاطرنشان کرد: مسیر ویژه اتوبوس حد فاصل خیابان سردار حجازی تا دور برگردان سمت کندرو شهید خرازی به طول ۳۰۰ متر در دو لاین طرفین رفیوژ میانی خیابان آتشگاه احداث شده است.

وی با اشاره به اجرای کامل اصلاح هندسی و تعریض خیابان در راستای تأمین عرض عبوری مناسب و استاندارد در ضلع جنوبی خیابان آتشگاه، اظهار کرد: مسیر ویژه اتوبوس در دو سمت رفیوژ میانی حد فاصل کندرو تا دور برگردان به طول ۳۵۰ متر در سال جاری مطابق طرح اجرا می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اضافه کرد: BRT نوع جدیدی از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی محسوب نمی‌شود، بلکه خطوط پرسرعت اتوبوسرانی است که از تمام امکانات و تکنولوژی‌های به‌روز برای افزایش سرعت حرکت اتوبوس‌ها بهره می‌برد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا