عناوین اخبار

خرید تضمینی ۷٫۸ میلیون تن گندم از آغاز فصل برداشت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری بیان کرد: این شرکت برای تامین اعتبارات مورد نیاز خرید محصول از کشاورزان پیگیری لازم را به عمل می آورد و تمامی مطالبات گندمکاران را به مرور پرداخت خواهدکرد.
وی افزایش ۱٫۵ میلیون تنی میزان خرید تضمینی گندم در دوره سه ماهه امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته را یادآور شد و افزود: اکنون در مرحله روزهای اوج خرید گندم قرار داریم و عرضه ی انبوه گندم به مراکز خرید ادامه دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن ابراز خرسندی از تعامل مثبت گندمکاران کشور در زمینه تحویل محصول خود به مراکز خرید دولتی، افزود: کشاورزان تاکنون تعامل خوبی با مراکز خرید این شرکت در سراسر کشور داشته اند و بازرگانی دولتی ایران نیز تلاش خود را برای تامین اعتبارات مورد نیاز خرید تضمینی بکار بسته تا پرداخت ها به موقع صورت گیرد.
قنبری، حجم اعتبارات مورد نیاز خرید گندم را حدود ۱۴۰ هزار میلیارد اعلام کرد و افزود: تامین کامل اعتبارات خرید، با توجه به شرایط و تنگناهای مالی دولت، امکانپذیر نیست، اما وزارت جهاد کشاورزی و این شرکت پیگیری می کنند و امروز به میزان دو هزارمیلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده و این پرداخت ها بصورت پی در پی و تا تسویه کامل مطالبات گندمکاران ادامه خواهد داشت.
قنبری تعداد مراکز فعال خرید تضمینی گندم را یکهزار و ۱۱۳ مرکز ذکر کرد و گفت: این مراکز بیش از یک میلیون و ۱۰۵ هزار محموله گندم را تاکنون از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی کرده اند.
سال گذشته حدود ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شد که هشت میلیون و ۸۰ هزار تن آن با قیمت گندم معمولی(گندم نان) ۱۱ هزار و ۵۵۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم با قیمت ۱۱ هزار و ۸۸۰ ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شد.
پیش بینی می شود در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۳ میلیون تن گندم در ۶ میلیون هکتار از اراضی آبی و دیم کشور تولید و از این رقم حداقل حدود ۱۰ میلیون تن را دولت خریداری و به آرد خبازی ها اختصاص دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا